שברי אזבסט צמנט על הגג

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

18/06/2023 | 09:46 | מאת: גלעד

כשעליתי לגג בית הכנסת בשכונה שלי על מנת להוריד למטה דגל שנתקע שם נודע לי שעל הגג (החדש) שברים רבים של אזבסט צמנט גלי כנראה מגג ישן, על מנת להסיר את הדגל היה עליי להזיז בעדינות מעט מהשברים, ואחרי כן ביקשתי מהאחראי במקום לטפל במפגע (וגם שלחתי מייל לאגף איכות הסביבה העירוני) השאלה שלי היא האם עליי להחליף את הבגדים בהם השתמשתי או עליי לנקוט אמצעי זהירות נוספים? האם יש בעיה בכך שכיבסתי את הבגדים מאותו האירוע יחד עם בגדים אחרים? אם כן- מה עליי לעשות? האם שברי אזבסט צמנט משחררים הרבה סיבים?

לא אסבסט לא משחרר הרבה סיבים. גם מהתיאור שלך הרי מדובר באסבסט צמנט שכאשר שוברים, קודחים, משייפים... הוא משחרר סיבים. אחרת, הוא שם. הזזת בעדיניות, סביר שלא עלה ענן של סיבים. אז לא להכנס לחרדות מיותרות, גם לא בעיה כיבסת את הבגדים. גם ביום יום נחשפים לסיבי אסבסט, רק בדרך כלל אנחנו לא יודעים. אם יודעים שיש אסבסט עשית טוב לטפל ולפנות.

20/06/2023 | 22:47 | מאת: גילעד

תודה על המענה! האם אין שחרור מתמיד של סיבים מנקודות השבר?

לא השחרור רק אם יש שפשןף, קדיחה, חיתוך ופעולות דומות או אולי רוח חזקה שגורמת לשחיקה. מים עושים את האפקט ההפוך, מנפחים את הסיבים ומונעים שחרור של סיבים קטנים, ומונעים כניסה למערכת הנשימה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות