2 שאלות שאינן קשורות תודה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

27/05/2023 | 20:58 | מאת: עוז

שלום, רציתי לשאול 2 שאלות: 1.מעוניין לעשות מנוי לבריכה עם שני ילדים קטנים בני 3 ושנתיים. האם יש סכנה כלשהי מלבד שהייה בשמש? אני מדבר על כלור וחומרים כאלו ואחרים שמצויים במים. 2.האם יש סכנה במפיצי ריח ביתיים? כאלו נוזליים שנמכרים בבקבוקים. תודה

1. ברכות שחיה כן הבעיות הרגילות. כמו שכתבת השמש, החום (לא להתייבש, לשתות מספיק, כובע, קרם מונע שיזוף, זמני השהיה, ועוד) בעיקרון כמות חומרי החיטוי במים הם בבקרה. אחראי הברכה בודק את הכמות מדי פעם. אך, עדין, כן, עלולה להיות חריגה וחשיפה לכלור. חלילה אם יקרה, מיד לשטוף עם הרבה מים עד להגעת הצוות הרפואי. במים לא אמורים להיות חומרים נוספים אם החיטוי עובד כמו שצריך. ובלי חומרי החיטוי מסוכן ממש מכל הזיהומים הביולוגיים. עדין יש שרותים, מקלחות, אנשים רבים, סכנה של טביעה ... 2. בכל חומר יש סכנה, גדולה יותר או קטנה יותר. חומרים מפיצי ריח הרבה אנשים אלרגים להם, יש כאלה שאמנם כמות קטנה, אבל פגיעה מצטברת, שעלולה להוביל לפגיעה במערכת הנשימה ואולי גם מערכות אחרות, ותמיד החומים האלה דליקים.

29/05/2023 | 11:36 | מאת: עוז

היי, האם לחשיפה לכלור ולחומרים אפשריים ששמים במי הבריכה יכולה להיות השפעה ארוכת טווח? אני מדבר על משהו מסוכן יותר מאדמומיות בעיניים.

לא שמים חומרים במים! יש הגדרות מדוייקות וכמויות מדוייקות. כלור במים לא מהווים בעיה אם יש תקלה ומשתחררת כמות גדולה של כלור לאוויר, מרגישים מיד, קשה לנשום, פינוי לבית חולים, אז תלוי במידת ההרעלה אם תהיה פגיעה במערכת הנשימה או חלילה עד סכנת חיים.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות