שאיפת כלור מרוכז תעשייתי

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

15/05/2023 | 17:16 | מאת: רועי

שלום, השתמשתי בעבודה בכלור מרוכז תעשייתי (pro1200) לשטיפת רצפה בחלל סגור אך גדול, הייתי עם מסיכה n95 אבל באותו יום כבר התחלתי להרגיש גירוי בגרון או בנשימה, בעיקר בסוף הוצאת האוויר. עבר כבר שבוע ולא מרגיש שיפור. האם יכול להיווצר נזק לריאות? האם זה צפוי לעבור לבד? יכול להיות שהמסיכה מסוג זה העצימה את החשיפה בכך ש"כלאה" את האדים בתוכה?

חמור ביותר!! מיד לגשת לקבלת טיפול רפואי!!! שבוע אחרי... להודיע בעבודה על תאונת עבודה. מסכת N95 מתאימה לחלקיקים, לאבק, לגורמים ביולוגיים, לא לאדים של חומרים מסוכנים!

18/05/2023 | 17:16 | מאת: רועי

תודה רבה על המענה! רציתי רק לשאול אם התור הבא שהיה לרופא הוא רק בעוד שבועיים אם זה בסדר להמתין עם זה עד אז?

מה פתאום! אתה אמיתי??? או שאתה כותב סתם? איך תור בעוד שבועיים? היה צריך להיות דחוף בהול מידי, הכי קרוב ליום האירוע. מקום העבודה יודע שאתה בתאונה??? ו... תמיד יש חדרי מיון

19/05/2023 | 06:39 | מאת: רועי

אני באמת לא כותב סתם. אני פשוט לא מרגיש שזה ממש חמור או מחמיר רך עם זאת גם לא מסתפר. אני ממשיך לעבוד ולחיות עם זה מאז (עברו 10 ימים). הרופאת משפחה רשמה לי משאף. והתור לאף אוזן גרון הפנוי הקרוב הוא עוד שבועיים. הגירוי בא הולך אך אין הטבה.

אחרי 10 ימים ויותר, אתה מרגיש טוב? עדין יש אי נוחות? עדין נתנו לך משאף? בחשיפה לכלור פונים מיד!!! לקבלת טיפול רפואי. עובר ומרגיש טוב זה שעה שעתיים אחרי שכבר הכל בסדר לא 10 ימים שבועיים ואולי יותר. מקווה שדיווחת למקום העבודה על התאונה הזאת או שאם לא נתנו מסכה מתאימה גם לא אכפת להם שהעובדים שלהם נפגעים. מאחלת לך בריאות.

21/05/2023 | 10:25 | מאת: רועי

שוב מודה לך על ההתייחסות והמענה! סך הכל אני כן מרגיש טוב. ההרגשה היא טיפה גירוי בסוף ההוצאת אוויר. נסיתי לרוץ ודווקא בריצה אני לא מרגיש את זה בכלל. כמו כן באכילה ושתייה. אתמול עשיתי סיר אדים עם שמן לבנדר ואני חושב שהחל שיפור קל. אולי אני יותר רגיש משום שלפני שנה עברתי הקרנות בגרון וכימותרפיה? בכל מקרה אני ממתין לתור של הרופא אף אוזן גרון על מנת להבין בדיוק ואז לדווח לעבודה..

להדגיש זה שיש שיפור לא אומר שלא היתה תאונה שיש לדווח עליה ואין מה לחכות. הדיווח היה צריך כבר להתבצע ביום האירוע או הכי סמוך לאירוע. היית אמור אז לעבור בדיקה, בליווי טופס BL250. היית צריך להיות מיום הפגיעה במעקב המערכת הרפואית, במיוחד שאתה לאחר טיפולים. גם לאחר מחלה כל שהיא עם הזמן מרגישים טוב יותר, רק רצוי לקבל טיפול להקל ולוודא שאין פגיעה חמורה יותר במיוחד מחומרים מסוכנים. שמחה שאתה אופטימי.

21/05/2023 | 17:28 | מאת: רועי

אני מנסה לקבל תשובה בנוגע להרגשתי הפיזית.. להפריד רגע מתאונת העבודה.. כרגע מה שמטריד אותי זה התחושה הפיזית.. בתור מומחית בתחום רציתי רק לדעת אם הגירוי שאני מרגיש אמור לעבור לבד? אם כן כמה זמן זה יכול לקחת? הרופאת משפחה רשמה לי משאף שלא עוזר. נטורפתית נץנה לי צמחים ושמנים שלא עוזרים והאונקולוג שאני אצלו במעקב לא יחס לזה חשיבות רצינית. רק רציתי לדעת מה קרה לי בגוף באותו אירוע והאם זה צפוי לחלוף לבד? תודה רבה על כל תשובותייך!

שוב, מההתחלה אמרתי לך ללכת לבדיקה רפואית. בתחילת האירוע הרופאים יכולים להגיב עם טיפול אחר. עכשיו... המצב אחר. כל מה שאתה מתאר לא עוזר לפגיעה בריאות מכלור. אם היית מתנהל עם האירוע כתאונת עבודה, היית מגיע לרופא תעסוקתי. זו המומחיות שלו. האם יעבור? מקווה בשבילך. האם יעבור ולא ישאיר נזקים? מקווה בשבילך. האם יעבור במהרה מקווה בשבילך. בשלט-רחוק אין תשובה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות