ניקיון אחרי פינוי אסבסט צמנט

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

07/05/2023 | 20:50 | מאת: אבי

שלום וברכה, אני מתגורר כשנתיים וחצי בדירה שכורה שבמרפסת שלה יש גג אסבסט צמנט בגודל 15 מ"ר, הגג במצב תקין אך יש בו כמה סדקים, כשנכנסתי לדירה דאגתי שיצבעו את הגג לאטימה בחלק התחתון שלו. עם זאת לאחרונה החלטתי לפנות את הגג ולהחליפו בגג אחר ע"י איש מקצוע מאושר לפינוי אסבסט. האם יש צורך בניקיון מיוחד אחרי פינוי שכזה? איש המקצוע טוען שהכל בסדר, שהגג לא מסוכן, ושאין צורך בתהליך מיוחד אחרי הפינוי, אשמח לדעת אם הדירה בטוחה לשימוש, האם עליי לנקות בצורה מיוחדת, והאם יש עוד דברים שעליי לדעת במקרה שכזה. תודה

מקווה שאיש המקצוע יש לו תעודה של המשרד להגנת הסביבה והוא מאושר לביצוע פינוי אסבסט. במקרה שאין לו אישור, תמצא איש מקצוע אחר שמאושר שיתן לך את כל התשובות שזה חלק מתפקידו כמבצע פינוי אסבסט. תקרא תשובות קודמות בפורום בנושא.שטיפה במים תמיד עוזרת. אז, בשביל השקט הנפשי, בסוף העבודה לשטוף את הבית.

10/05/2023 | 11:05 | מאת: אבי

הוא אכן מאושר ע"י המשרד להגנת הסביבה, הוא גם סוקר אסבסט מטעם המשרד, זה האתר שלו: https://www.dilevskyavi.co.il/ קראתי את התשובות הקודמות שלך בנושא על שטיפה במים וניקוי משטחים במטליות לחות, אבל מה בנוגע לרהיטים שנמצאים בסלון כגון כורסאות? כיסאות? כרגע מתוך חרדה אני לא בדירה ולא מתעתד לחזור אליה בשבועות הקרובים.

אנחנו לא בודקים ולא מאשרים ספקים ואנשי מקצוע. זו אחריות שלך. אם הוא איש מקצוע פועלים לפי ההנחיות שלו. אם אתה רוצה להיות חרדתי זו בעיה שלך. האסבסט לא יעלם מהבית ומהריהוט רק כי עובר זמן. הוא מוצק לא ולא נדיף.

10/05/2023 | 14:14 | מאת: אבי

הבנתי, תודה :) ואיך אני מנקה את הריהוט מהסיבים הפוטנציאליים? מטלית לחה על פני השטח שלהם? ראיתי ששואב אבק זה לא מומלץ הבנתי מתשובות אחרות שלך שאחרי שבוע+- הסיבים נהיים פחות חדים?

מדובר באסבסט צמנט. תפעל לפי ההנחיות של איש המקצוע לו אתה משלם כסף עבור העבודה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות