ערבוב אקונומיקה וחומר לניקוי אסלות דאק

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

03/03/2023 | 22:23 | מאת: נתנאל

היי אבא שלי אמר לי שהוא תמיד שם קצת אקונומיקה יחד עם החומר ״דאק״ לניקוי אסלות. אני יודע שאסור לערבב עם חומצה אבל לא יודע האם ״דאק״ מכיל חומצה למרות שעל המוצר דאק רשום לא לערבב עם אקונומיקה. אמרתי לאבא שלי שיותר לא יעשה זאת. אבל אני חושש שאולי נשמנו משהו לא טוב ( למרות שכולם בריאים ולא הרגישו כלום) בכל מקרה החומרים שרשומים על הדאק הם : מכיל: Alcohols, C13-15-branched and linear, ethoxylated EO=8, Formic acid. Quaternary ammonium compounds, benzyl-C12-18 alkyldimethyl, chlorides. חומרים פעילים: Quaternary ammonium compounds, benzyl-C12-18-alkyldimethyl, chloridess 0.1828% (0.1828g/100g) Quaternary ammonium compounds, di-C8-10-alkyldimethyl, chlorides 0.2742% (0.2742g/100g) האם אחד הרכיבים כאן מדובר בחומצה? ולידע כללי, במידה ונוצר גז כלור, לאחר כמה זמן הוא מתפוגג באוויר והם הוא יכול לנוע ממקום למקום?

03/03/2023 | 22:45 | מאת: נתנאל

אני מדייק.. הוא אמר שבהתחלה הוא שם את הדאק על דפנות האסלה, משאיר זמן מה רבע שעה או יותר, לאחר מכן חוזר שם קצת אקונומיקה לתוך המים באסלה ואז מתחיל לשפשף. אני מאמין שכעת זה אולי פחות גרוע כי גם עובר זמן מרגע שהוא שם את הדאק עד לאקונומיקה, וגם את האקונומיקה הוא שם במים שהם כנראה מנטרלים. אבל עדיין אשמח שתעני על השאלות האם ברכיבים שרשמתי מדובר בכלל בחומרים שעלולים לייצר גז כלור עם אקונומיקה? ובמידה ואכן שוחרר גז כזה , כמה זמן נשאר באוויר והאם יכול לנוע ממקום למקום? והאם יש נזקים ארוכי טווח או שזה רק נזקים מיידיים?כי חושש שאולי כל הזמן הזה אולי גרם לנו נזק שאנחנו לא יודעים

חברות שמות תוויות על מוצרים ובהם הנחיות כדי שהמוצר יפעל באופן מיטבי וכדי שאנשים לא יפגעו מהמוצרים. אם כתוב לא לערבב עם מוצרים אחרים אז לא מערבבים בלי שום קשר להרכב זה או אחר. המוצר הנו חומר חיטוי וניקוי בלבד. כן יש מרכיבים שהאופי שלהם חומצי, כך שבמגע עם אקונומיקה (היפוכלוריט) עלול לשחרר כלור (גז) לאוויר. אם בכלל השתחרר כלור, הוא גז, תלוי כמה חומר השתמשתם, גודל החלל, מה רמת האוורור, ועוד משתנים. ברור שגז יכול לעבור ממקום למקום, הוא באוויר.

חומרי החיטוי אינם נדיפים. הם נשארים שם עד לשטיפה. לא ברור בכלל למה צריך בו-זמנית (אפילו בהפרש זמן קצר) גם וגם. למה לא לפעול לפי ההנחיות בתווית. למה צריך חיטוי כפול? אקונומיקה עושה חיטוי ניקוי והלבנה. דאק עושה חיטוי וניקוי. נזק, על פניו לא נראה... ריח הכלור אופייני, הפגיעה מידית או מתפתחת תוך 24-72 שעות (מרגישים קושי בנשימה, אי נוחות בנשימה). אם לא היה כנראה לא יהיה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות