אירוע שקרה לי ברחוב

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

01/03/2023 | 18:41 | מאת: אלכס

הלכתי ברחוב, ממרחק של כ 10 מטרים ממני +- ילד עם לייזר אדום מכוון לעברי, הוא מסובב את הראש שלו ופשוט מפעיל את הלייזר, אני קולט אור אדום שיוצא מהלייזר אך לא מרגיש שום סינוור או משהו, לאחר מכן עצמתי את העיניים והסתובבתי עד שיפסיק, הוא עשה זאת כמה שניות וברח בכדי לא להיתפס. השאלה היא עד כמה מסוכן המצביע לייזר? איך ניתן לדעת שהייתה פגיעה ישירה?

רצוי גם להגיד לילד להפסיק ואולי גם להזמין משטרה אפילו שברח. פגיעת לייזר בעין מרגישים. אם עוצמת הלייזר גבוהה, מרגישים הפרעה בראיה כבר מידית או תוך דקות ובמקרה של פגיעה קלה ההפרעה בראיה יכולה להגיע עד כ 24 שעות אחרי הפגיעה. אם אתה חש כל הפרעה שהיא בראיה יש להגיע במהירות האפשרית לחדר מיון עיניים לבדיקה ואם ידרש טיפול. אם לא מרגיש חריגה, רק לשים לב לראיה ליום-יומיים הקרובים שלא מתפתח משהו. אם אתה חושש בכל זאת, תיגש למיון/לקופ"ח לבדיקה. יש מצביעי לייזר לא מסוכנים בכלל ויש מצביעי לייזר שיכולים להוביל לפגיעה קשה בראיה עד אובדן הראיה בעין שנפגעה. בלי לבדוק את המצביע או למדוד את העוצמה לא ניתן לדעת.

03/03/2023 | 16:08 | מאת: אלכס

לא מרגיש ירידה בראייה, לא יודע אם זה פגע בי ישירות לעין כי לא חשתי סינוור בכלל רק ראיתי אור אדום יוצא מהמצביע לייזר, אני יודע שאם לייזר פוגע בעין אמורים להרגיש סינוור בוהק חזק? לא? כמו פלאש, אז לא יודע אם פגע בעין או לא.

אין קשר בין סינוור לפגיעה בעין מלייזר. ממש לא צריך להסתנוור כדי להיפגע.

05/03/2023 | 07:46 | מאת: אלכס

עברו כמה ימים אין ירידה בחדות הראייה, אבל לא יודע אם הקרן נכנסה לעין או לא, סביר להניח שלא נגרם נזק?

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות