ארונית לאחסון מזון מאיקאה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

10/11/2022 | 09:15 | מאת: נטלי

שלום רב, רכשתי ארונית מאיקאה על מנת לאחסן שם מזון. ראיתי שהארונית מיועדת לאסחון דברים.. האם זה משנה בכלל מבחינת החומרים? אני מאחסנת בארונית מטרנה דייסות גרבר קטניות חטיפים ועוד. החומרים שמשהם עשויה: שבבית אירופאית שוליים מפלסטיק ציפוי נייר צבע אקרלי וmdf?? שואלת את השאלה כי הרחתי ריח של חדש או משהו כזה..האם תקין שיש ריח? האם בטוח להמשיך לאחסן בה מזון במיוחד מזון לתינוקות?

נו אז אמרו שמיועד לבגדים, כי אנשים אוהבים שאומרים להם למה הדברים מיועדים וכך הם גם מוכרים יותר. אבל, ארון הוא ארון. את חושבת שארון המטבח שלך (אם הוא לא עץ מלא) עשוי מחומרים אחרים? ממש לא. כל ארון, ובכלל ריהוט, יהיה לו ריח כאשר חדש. אז לאוורר אותו. אבל, גזים לא נכנסים לתוך קופסאות סגורות, הם באוויר, בשביל שיכנסו צריך לדחוס אותם בכוח עם ציוד מיוחד, אז סביר שתקין. לאחסן או לא, בסוף זו החלטה שלך.

10/11/2022 | 14:20 | מאת: נטלי

תודה על תשובתך..הרגעת אותי. כנראה יש את הריח הזה בכל ארון חדש. אכן הקופסאות סגורות..זה בסדר להכין מעל הארונית מטרנה ואוכל..?ארונית נמוכה מוסיפה מקום למטבח.. כי אמרת שיש גזים באויר.

לצערי רוב האנשים לא מבינים איך חומרים עובדים ונכנסים לחרדות מיותרות שלא לצורך. ארחיב מעט מהרגיל. אתחיל בלהפחיד אותך ואז ארגיע. בבית שלך... יש המון חומרים מסוכנים, רעילים ומסרטנים באוויר. כן, בבית שלך ובכל בית. מה לעשות, הריהוט, הציוד שבבית הכל פולט חומרים מסוכנים. ו... לעבור לגור "בטבע" עם החומרים המסוכנים וגורמי הסיכון שם. החוכמה להבין את החומרים ולהחשף במידתיות. אז, כאשר עניתי שיש גזים והם יוצאים, מדובר בגזים קלים, הם לא ישארו בתוך המטרנה או כל אוכל. למה זה דומה? לבקבוק סודה שתשאירי פתוח, הגז לא נשאר הוא בורח, כי זה הטבע של הגז. כך גם הגזים שיוצאים מהארון, הם רוצים לברוח החוצה. וכאן ההתחלה של להרגיע אותך, אז תני להם לברוח החוצה. לאוורר את הבית. זו ההנחיה של משרד הבריאות לאוורר את הבתים שלא יצטברו חומרים מסוכנים. כאשר החומרים בכמות קטנה הגוף שלנו יכול להתמודד איתם, יש הרבה מנגנונים בגוף לטפל בחומרים.אבל, אם כמות גדולה, עלולות להתחיל בעיות. לכולם? ממש לא! אבל כולם צריכים להזהר, והכל במידתיות. אבל, לפעמים כן יש מצב שחומר באוויר יתן טעם באוכל. לא מדובר בגזים הקלים, אלא בחומרים כבדים יותר שנוחתים על המזון ויכולים להכנס, לדוגמא חומרי ריח, בשמים (בתנאים מיוחדים). שוב, מדובר בכמויות קטנטנטנות. במקרה הקשה, אולי הטעם לא כל כך טעים. ונחזור שוב לבקבוק הסודה. פעם שהגז ברח, כדי להחזיר אותו נדרש להפעיל לחץ גבוה (כמו במתקנים שמייצרים סודה, אולי יש לך כזה בבית) הגז לא יחדור חזרה מעצמו. לכן, המטרנה לא בסיכון כי מה שנפלט מהארון מדובר בגזים קלים, ואין שום לחץ או כוח שיאפשר לו להכנס למטרנה (או לאוכל אחר). ועכשיו להרגעה, לדאוג לאוורר את הבית, כי נושמים את החומרים האלה לריאות וחלקם ממש לא בריאים והאוורור מוציא אותם החוצה מהבית.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות