שינה בחדר ממ"ד ילד בן 7

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

06/11/2022 | 09:18 | מאת: נטע לי

שלום, האם מסוכן לישון בממ"ד שלרוב לא מאוור יש מיזוג כל היום כמעט. קראתי על גז ראדון שזה מסוכן שילדים ישנו בממד. הבן שלי אוהב לישון שם עם אבא. יש לו חדר אחר הממ"ד זה לא החדר שלו. מודאגת. בניין חדש קומה 14 דירה קודמת קומה 3 בניין בן כ10 שנים בערך. שנתיים שיש לנו ממ"ד בדירות הקודמת לא היה.

כל אחד יכול לישון בממ"ד. לפי הנחיות משרד הבריאות יש לאוורר את הבתים כולל כמובן ממ"ד (הוא חלק מהבית). אם המיזוג חושב לכם יותר מהבריאות לא ממש יש הקלות בנושא. יש לאוורר, נקודה.

06/11/2022 | 21:43 | מאת: נטע לי

לא חשוב לי המיזוג בגלל ששה קומה מאוד גבוה ויש ילדים קטניפ מאוורת את הבית אבל לא הקפדתי על זה כל יום מחוסר ידע. האם גז מסוכן בקומה 14 כשלא הקפדתי על אוורור כל יום. מעכשיו כמובן שאקפיד לאוורר כל הזמן. פעם ראשונה ששמעתי על גז ראדון.

בכל קומה בכל בית בכל מבנה יש ראדון. יותר או פחות משתנה מאזור לאזור ובהתאם לחומרי בניה. מדברים בעיקר על ראדון במרתפים אבל זה אי דיוק. ראדון מצטבר יותר במקומות שקרובים לאדמה כי הוא נפלט מהאדמה (תלוי באזור) כי הוא כבד מהאוויר. ו...גם בקומה 14 יש ראדון, כי הבית בנוי מחומרים שהגיעו מהאדמה ואז יש בהם ראדון שמשתחרר לאט לאט. אם מאווררים הוא יוצא החוצה (להזכיר הוא גז) אם לאו הוא מצטבר בבית, בכל הבית (עוד אי דיוק שהוא רק בממ"ד, ממש לא). אז מה שהיה היה, אין דרך לבדוק או לתקן. מעכשיו להקפיד על אוורור הבית.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות