קרינה מארון חשמל בהריון

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

20/10/2022 | 14:49 | מאת: רעות

שלום, במשרד שלי יש ארון חשמל שגובהו כ-1-1.2 מטר ובו יש מתגים ששולטים בחשמל של כל המבנה. עמדת המחשב שלי נמצאת בקיר הנגדי ואני יושבת במרחק של בין 1.5-2 מטר מהארון (אך אני נאלצת להתקרב אליו בכל פעם שאני נכנסת ויוצאת מהמשרד או מתרחקת מהמחשב שלי, כלומר קיימות עשרות חשיפות קצרות ביום למרחק של חצי מטר מהארון למשך מס' שניות בודדות כל פעם). נאמר לי בעבר ע"י מומחית קרינה במקום עבודתי שכל עוד אני יושבת במרחק של מעל למטר מהארון זה בטוח, אבל כעת אני בהריון שבוע 7- האם זה עדיין בטוח או שעלי לדרוש לעבור למשרד אחר?

קודם כל מקום העבודה צריך לספקך לך הדרכה מתאימה. קרינה? איזו קרינה? בתדר החשמל? מה לעשות לא בדיוק מה שמוכרים לציבור. הסיכון הוא חימום רקמות, אז לאישה בהריון ממליצים לשמור מרחק שלא יהיה חימום, כי התאים של העובר עדינים. בפועל, ארון משני לא מפיץ חום, גם תרגישי אם נהיה חם וגם ניתן למדוד את זה בעזרת מד-חום. מוגדר בחום התנאים לעבודה של אישה בהריון. אם חוששת תתייעצי עם הרופא/ה שלך.

29/01/2023 | 18:11 | מאת: גיל

שלום , בתוספת לשאלה שנשאלה כאן. גם לי יש בעבודה( בית קפה ) ארון חשמל במידות של בערך מטר אורך על 80 ס״מ רוחב. אני גבר,כמה מרחק נחשב כבר זניח/ לא מזיק / בסדר גמור, כדי לעמוד מול הארון? ( אני עומד מולו כמה שעות אך לא קרוב אליו ממש בד״כ). ב׳ כמה מומלץ להרחיק מראוטר (אינטרנט) וממודם שמחובר לקופה (קשור לתקשורת ) ? תודה רבה!

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות