חשיפה קצרה לחומרי ניקוי מעורבבים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

18/10/2022 | 22:45 | מאת: חיים

היום בצהריים פתחתי את הדלת של חדר הזבל והרחתי ריח חריף. הייתי שם כ 15-20 שניות. הסתבר בדיעבד שהמנקה ערבב שם שני חומרים ושפח על הכל כדי לעשות ניקיון יסודי. לדבריו מדובר ב: 1. כלור*. (* המנקה טען בע"פ שזה כלור, אבל על הבקבוק שהוא הראה לי היה כתוב רכיבים: "אלכוהול, פחות מ 5% חומר פעיל שטח אניוני, בושם" אז אני לא יודע אם הוא טעה או שהוא גם מילא חומר אחר בבקבוק). 2. חומר לניקוי וחיטוי רצפות (רכיבים: בין 5% ל 15%: חומרים פעילי שטח נוניוניים. פחות מ 5% בושם). המנקה שם את זה כמה דקות לפני שהגעתי והחדר היה סגור, למעט כמה פסי אוורור בקיר. אני מרגיש טוב, למעט קצת כאב בגרון. התייעצתי עם מרכז ההרעלות ברמבם ואמרו שהחשיפה היתה קצרה ולא התפתחו תסמינים נוספים כך שהם לא דואגים. 1. האם יתכן נזק שיתגלה בטווח ארוך? 2. הייתי עם מסכת N95 תקנית. להבנתי היא לא מגינה מאדים וגז, אבל האם היא בכל זאת מקטינה את החשיפה?

נתחיל מהסוף, המסכה לא מגינה! מפני אדים של חומרים מסוכנים. המסכה מגנה מפני חלקיקים בלבד. כל מה שהיה באוויר, אדים וגזים, וכמובן אוויר עובר את המסכה, וטוב שכך שיהיה לך אוויר לנשום. ממה שאתה כתבת,ובהנחה שאלה החומרים, מדובר בסבון ועוד חומר בסגנון מנקה חלונות ובושם. ולכן, כמובן בהנחה שאלה החומרים, לא צריכה להיות בעיה שונה מכל חשיפה רגילה לסבונים לניקוי. כאב הגרון... כנראה העונתי שמסתובב ברחבי הארץ, לא קשור לחומרים.

19/10/2022 | 00:41 | מאת: חיים

תודה. אם נצא מנקודת הנחה שהמנקה עשה שימוש חוזר בבקבוקים ושם שם כמו שהוא אמר בראשון כלור ובשני בושם. (הבקבוק של ה"בושם" היה מאד משומש, התוית כבר היתה כמעט מחוקה שהייתי צריך לחפש באינטרנט את המוצר כדי לקרוא את הרכיבים שלו, אז בהחלט יתכן שהוא עושה שימוש חוזר בבקבוקים). אז במקרה כזה יכול להיות נזק לטווח ארוך מהחשיפה?

לא עוסקים בספקולציות. אם היה אקונומיקה (כלור שם שגוי) הריח היה ברור, ומאחר שעבר זמן הריכוז נמוך. ולפי התיאור שלך של התחושה, לא היתה חשיפה לאקונומיקה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות