כניסה לבית מרוסס ב-k300

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

12/08/2022 | 22:06 | מאת: נתנאל

היי, אבא שלי לפני שיצא מהבית ריסס את הבית ב-k300 וסגר את כל החלונות וגם את הדלתות של החדרים( גם שם ריסס) . אף אחד לא היה בבית, אבל לאחר 4 שעות נכנסתי לבית, לא היה כזה ריח חריף של ריסוס אבל הרחתי קצת והבנתי ישר שריסס אז ישר לאחר 2 דקות פתחתי את כל התריסים בבית שיתאוורר. עכשיו לפני שתטיפי מוסר על אבא שלי אני יודע שהוא לא פועל נכון, אני גם אמרתי לו שחייב לרסס בחדר מאוורר. השאלה היא לגביי- מה הסיכון שנכנסתי לאחר 4 שעות לבית מרוסס שכביכול לא היה מאוורר? האם בכל מקרה החומר התאדה מהאוויר בחלל הקיים?

מי מרסס סתם כך את הבית? יעילות אפס! יש לרסס בהתאם להוראות על מכל התרסיס. ושוב, ריח הוא לא מדד לכמות של חומר. מה שאתה מריח זה בכלל לא חומר ההדברה אלא החומר בו מומס חומר ההדברה. תסתכל על המכל ותראה מה הכמות/ריכוז של חומר ההדברה. לא לא מסוכן, אבל הסיכון בחומר הביתי קטן. עדין לא להתיז סתם על כל דבר ובטח לא על הגוף. גם גירוי זה לא נעים. אבל! היופי בחומרי הדברה: 1. הם נמסים/נשטפים בקלות במים, אז אם התיז על הגוף/משטח, שוטפים עם מים. 2. התרסיס אלה טיפות עדינות ששוקעות לרצפה, לא נשארות באוויר. 3. אלה חומרים לא יציבים באוויר, אז הם מהר מאוד מתפרקים בוודאי במזג אוויר חם, אז אחרי 4 שעות... סביר שאין באוויר חומר בכלל. ובפעם המי יודע כמה: לקרוא את ההנחיות לפני שמשתמשים בחומרים. כל השאלות של אחרי, זה מאוחר מדי.

16/08/2022 | 11:37 | מאת: נתנאל

למה היעילות אפס? כביכול הוא סגר הכל כי ידע שלא יהיה אף אחד בבית במשך יומיים אבל אני במקרה באתי לקחת משהו.. ושאלה, אם החומר מתפרק מהר כל-כך אז איך הוא מצליח להרוג את החרקים ?

בבקשה תקראו את התווית על המכל. כתוב שם בדיוק איך להשתמש בחומר, על מה הוא עובד והזמן שנדרש להיות מחוץ למקום (לא נדרש לרוב המוצרים הביתיים) אז, החומר עובד נגד מקקים. מקקים הם על הרצפה בדרך כלל, והם נעים בעיקר לאורך קירות, לכן הריסוס באזור הפנלים. לא בחלל האוויר, אין לזה השפעה על ג'וקים, נמלים ואחרים. סתם בזבוז של חומר. וכן, כך עובדים חומרי הדברה, מיד, מהר. הם משמידים את החרקים שבסביבה שהודברה. ואז, יש זמן עד שהחרקים שוב מגיעים, וכך זה עובד. יש חומרים שעובדים אחרת, אך דרך הפעולה של המוצר הזה היא מידית.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות