אמצעי בטיחות בשימוש של דבק e6000

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

15/11/2021 | 11:03 | מאת: שלומית

שלום רב, אני מכינה תכשיטים ומוצרי אומנות וכחלק מכך צריכה להשתמש בדבק e6000 אך מופיע עליו שהוא מסרטן. מורכב מפרכלורואתילן מס' cas: 127-18-4 מה ניתן לעשות כדי להבטיח זהירות מקסימלית שלא תפגע לי ולסובבים בבריאות עקב שאיפת אדים? מבחינת ציוד מגן מתאים, סוג מסיכה מסויים שיתאים ותנאים הכרחיים אחרים. אציין גם שהעבודה נעשית בחדר הממ"ד בביתי ולאחר שעות העבודה יתכן ויכנסו ילדים לחדר מפעם לפעם. תודה רבה.

הנחיות לציוד מגן אישי וציוד מגן הנדסי מופיעים בגליון הבטיחות של הדבק ועל גבי התווית. לדיוק החומר אינו מוגדר מסרטן אלא חשוד כמסרטן. תמיד אפשר לעבור לדבק אחר. ו... במהלך העבודה, ברור שאין כניסה לילדים ולא למבוגרים ללא ציוד מגן אישי מלא ומתאים. לאחר העבודה ואוורור מלא ומספיק אנשים יכולים להכנס, ואין קשר אם זה ממ"ד או כל חדר אחר.

16/11/2021 | 15:16 | מאת: שלומית

תודה רבה על המענה, לא מופיע על התווית דבר לגבי ציוד מגן( מצ"ב צילום הדבק). האם יש לך המלצה כללית למסיכה שתגן כראוי מחומרים כאלו? בנוסף, שכחתי לשאול האם בשימוש באפוקסי שקוף יש צורך בהגנה כנ"ל? תודה שוב

לא ניתן לראות מסמכים ותמונות מצורפים. צריך להיות כתוב על גבי הדבק, בלי קשר לסוג. אם לא כתוב תמצאי יצרן/ספק שמספק את המידע כנדרש. אין דבר כזה המלצות על ציוד מגן אישי. יש לפעול לפי הנחיות היצרן של החומר. ולא מדובר רק במסכה, אלא כפפות, משקפי מגן, מסכה, וכל ציוד נוסף שהיצרן יגדיר, וגם מערכות אוורור/שאיבה לפי הנחיות היצרן. באופן דומה לגבי שימוש באפוקסי, ולא משנה שקוף או לא שקוף, בודאי שנדרש ציוד מגן אישי.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות