קרינה בלתי מייננת וקירות

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

27/07/2021 | 18:21 | מאת: שימי

שלום ,האם יש צורך להתרחק ממכשירי החשמל השונים כגון מקרר ,מנוע מזגן וכו? אני מחפש בית לשכור וישנם בתים עם קיר מפריד לשכן ,ואני קצת חושש שמעבר לקיר ישנו מקרר או מכשיר חשמלי אחר וחזק שפולט קרינה וכו. מה ניתן לעשות מבחינת הקרינה האלקטרומגנטית? ישנם בתים שממש מעבר למיטה בחדר שינה יש קיר של השכן.

תמצא דירה שאתה אוהב עם שכנים נחמדים ותעזוב את ההפחדות שאין בהם ממש. לא להגיד קרינה אלא קרינה אלקטרומגנטית לא מייננת, זו לא קרינה מייננת. מעבר לקיר... הכל נבלע בבלוקים ובטון. סתם מפחידים את הציבור במקום להרגיע עם עובדות ומידע מדויק.

27/07/2021 | 20:39 | מאת: שימי

אוקיי אני מודה לך על התשובה, אבל לא הבנתי וכי אנשים שנקראים מהנדסים ובודקי קרינה מחרטטים? הם בודקים קרינה מעבר לקיר ורואים שיש מילי גאוס מסוים .אז מה כוונתך שזה לא נבלע בקיר? או שאת מתכוונת שאין צורך בכלל לחשוש מקרינה אלקטרומגנטית, ורק מעצם הזהירות המונעת זה להתרחק מ-2 מילי גאוס. אשמח בבקשה לתשובתך תודה רבה

התשובה ארוכה וגם היא חלקית. הנושא רחב ביותר. קודם כל לא צריכים להיות מהנדסים כדי לבצע בדיקות קרינה לא מייננת. יש מקומות ומצבים שנדרש לבצע בדיקות יש מקומות למשל מה שאתה מתאר שלא נדרש. אתה מבקש בדיקה הם מודדים. על זה אתה משלם. גם פעם בדקו מיקרוגל, עדין יש כאלה שלא שמעו שלא צריך ומבצעים בדיקות עם אנשי מקצוע שלוקחים על זה תשלום. ובדיוק כמו שענו לך בקבוצה האחרת, הקיר בולע את חלק השדה החשמלי ולא את החלק המגנטי. כך עובדת הפיזיקה. ואין עיקרון זהירות מונעת בחקיקה לקרינה לא מייננת. קל לזרוק את הביטוי אך אין לו בסיס בחוק. בארץ נתקעו עם 2 מיליגאוס (שהם בעצם 4) שבכל העולם מזמן הבינו שהערך הזה נמוך וחסר משמעות מאחר שלא נמצאה תחלואה. אבל, בארץ יש השפעות שונות כך שחוששים לקחת החלטה.

29/07/2021 | 16:34 | מאת: שימי

אני ממש מודה לך על התשובה הארוכה. מה שכתבת שהשדה החשמלי לא עובר את הקירות ואילו המגנטי כן, האם זה אומר ששדה מגנטי ללא שדה חשמלי כלל איננו מסוכן? ובעצם גם אם יהיה לי 100 מילי גאוס מעבר לקיר זה לא חשוב בגלל שהשדה חשמלי נחסם לו?

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות