חוששת מפורמלדהיד מאוד

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

20/07/2021 | 18:20 | מאת: חוששת מפורמלדהיד

שלום, צריכה בימים אלה לרכוש עבור ילדה מיטה וארון (וגם שידת צעצועים). במקביל, צריכה לרכוש כמה דברים נוספים לבית (ארון לחדר שינה מבוגרים, ספה וכו'). רק סביב ענייני הרכישה למדתי על המלמין וסכנותיו (פליטת פורמלדהיד). מכאן שאלתי. האם אכן יש סיכון מרהיטים של פליטת פורמלדהיד? מהו? האם רצוי/כדאי לרכוש רהיטים רק מעץ מלא? (כל סוגי הרהיטים? האם לכל הפחות לחדר של הילדה? יש הבדל בסיכון אם מדובר במיטה לעומת ארון? אם כי, באחת הרשתות שממנה חשבתי לרכוש מיטה וארון לילדה מעץ מלא - הסתבר לי כי הצבע שבו משתמשים לצביעת הריהוט, יש בו פורמלדהיד...). חשה אובדת עצות מגילוי הסיפור הזה של הפורמלדהיד, ולא ברור לי מה רמת הסיכון לילדים ומבוגרים, ומה נדרש מאדם סביר לעשות כדי למנוע אותו לגמרי? (ואם אין אפשרות - מעשית, כי כספית זה פחות פרמטר, למנוע לגמרי, אז לכל הפחות לצמצם) ושאלת קטנה לסיום - חשבתי לקנות מאחת הרשתות שמשתמשת בלוחות עץ מתועש בציפוי מלמין וטוענת לאישור של מכון התקנים. ככל שאכן הם מחזיקים באישור על פליטת בכמות המותרת על ידי מכון התקנים, זה אמור להרגיע ברמה כלשהיא? תודה רבה רבה! יש הרבה מידע לא מוסמך ברשת, וזה מאוד מבלבל ומטריד.

הרהיטים והחפצים שיש לך בבית, מוצרי חשמל, ריהוט, וילונות, קירות... כולם פולטים חומרים מסוכנים ברמה זו או אחרת. מוצרי מלמין פולטים חומרים מסוכנים, עץ מלא בריהוט פולט חומרים מסוכנים. הנחיות משרד הבריאות לאוורר את הבתים. אוורור הבתים מוציא את החומרים המסוכנים החוצה, ומוריד את הכמות שלהם בבית. זה הפתרון הזמין והפשוט שיש. ו... גם מוצרים שהם בהתאם לאישור מכון התקנים יפלטו חומרים מסוכנים.

20/07/2021 | 21:51 | מאת: שאלת המשך

אז אם אני מבינה אותך נכון - אין משמעות לקנייה דווקא של רהיט עץ מלא או מלמין, כי משניהם עולה סיכון זהה - אלא שבעיקר יש לאוורר?

20/07/2021 | 21:56 | מאת: ושאלה נוספת ;)

בהמשך לשאלת הריהוט

נכון, רק לא בהכרח אותם החומרים. סיכון של חומרים מסוכנים שעוברים לאוויר מהרהיטים.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות