אקונומיקה ותנור 200 מעלות

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

27/06/2021 | 23:07 | מאת: שירה

שלום, שאלה קצת מוזרה... האם זה נכון שתנור 200 מעלות שורף הכל? גם אקונומיקה? נניח - שטפתי טוב דג אך לידו הייתה מטלית עם אקונומיקה. מהפחד שהאקונומיקה נגעה בדג זרקתי את הדג. אח"כ אמרו לי שחבל שלא הכנסתי את הדג לתנור כי החום גורם לאקונומיקה להיעלם..

מה לעשות שאנשים שלא מבינים חומרים מסוכנים מחליטים איך חומרים מתנהגים. להשכלה כללית, את הפירות והירקות שאתם אוכלים במסעדות רוחצים עם אקונומיקה, מהולה, אך אקונומיקה. אלה ההנחיות של משרד הבריאות. אז, מתוך אי הבנה של חומרים אתם זורקים אוכל, שאפשר היה לשטוף, אם בכלל נגע לא מבינים שחומרים משפיעים בצורה שונה בנשימה בליעה מגע בעור. והמוביל הוא כמות. כמות אפסית הגוף לא מפריע לו. ו... החמור מכל, שימוש ללא הגבלה וללא בקרה באקונומיקה בבתים, נושמים חופשי, פוגעים במערכת החיסון וממשיכים להשתמש. איזו טיפה זניחה אולי נגעה באוכל, אולי התיזה על האצבע הקטנה וההחרדות והפחדים משתלטים. אז, לא, 200 מעלות לא שורף את כל החומרים המסוכנים, מי שאומר דברים כאלה הוא מסוכן, וסכנה להקשיב לו. אקונומיקה, ממש לא חומר דליק, להיפך, מלבה שריפה, אבל למה להתבלבל עם עובדות. האופי של האקונומיקה שהיא בחום מתנדפת וכך עוזבת את הדג במקרה שלך, לא נשרפת. אבל אם מדובר בכמות גדולה, אין לאכול, כי יש עוד הרבה תהליכים אחרים שמתרחשים, אבל שוב, למה לבלבל עם עובדות.

28/06/2021 | 16:52 | מאת: שירה

תודה על תשובתך המפורטת. יש לי פוביה מאקונומיקה. אני לא משתמשת בזה. לצערי, אנשים שמסביבי כן. בעיקר לחיטוי שירותים וכיור. סביר מאוד להניח שלא נגעה אקונומיקה בדג, אבל פחדתי. את רוצה להגיד לי שאם הייתי מזיזה את המטלית עם האקונומיקה שהייתה בכיור וממשיכה לשטוף את הדג אז זה בסדר ואין סיכון? אתן לך דוגמא נוספת - היום בעבודה חיממתי לי את האוכל, לפתע המנקה נכנס וזרק את הכפפות עם האקונומיקה בפח. הפח היה די קרוב לאוכל שלי ומה שקרה שאני בעצמי זרקתי את הארוחת צהריים שלי כי אולי מהכפפות שלו טפטפה לי האקונומיקה לאוכל (סיכוי די אפסי אבל מפחיד). בהקשר הזה - האם אקונומיקה מתנדפת באיזשהו שלב באוכל?

חרדות מיותרות. אנשים עושים שימוש יתר באקונומיקה וחבל, ממש אין צורך. מה שתארת בשני המקרים התגובה מאוד קיצונית וממש לא נדרשת. זה שחוש הריח מבחין בריח לא אומר שהכמות היא כמות שיש בה סיכון. הגוף שלנו מתמודד עם חומרים מסוכנים בכמויות קטנות. בעיקרון כן, בכמויות כמו שאת תארת לאירועי קצה וכמויות אפסיות, האקונומיקה תתנדף/תתפרק.

29/06/2021 | 10:42 | מאת: שירה

תודה רבה! הרגעת אותי מאוד!!!

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות