הדברה בהריון טרימסטר ראשון

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

16/06/2021 | 08:31 | מאת: שני

שלום וברכה, אני בשבוע 5+5 ולהפתעתי גיליתי שמדביר הגיע להוריי ועשה הדברה בכל החצר והבית. ראיתי במצלמות שהוא מרסס גם בפינות וגם באמצע ללא שום הבחנה. היתה לי כביסה על החבל ולא יכולתי לראות במצלמה, אבל אין לי ספק שהוא ריסס ללא שום הבחנה גם שם ואדי ההדברה או אפילו מלא נתזים ממנה נחתו על הכביסה שלי!!! כמעט 24 שעות לאחר שהדביר, הגעתי להוריי ( מבלי שידעתי שנעשתה הדברה), וראיתי גו'קים מתים. הוריי הכחישו שעשו הדברה אך בכל זאת כיבסתי הכביסה שוב אך זה דרש ממני לגעת בכביסה כשהיא בוודאי עם חומר הדברה עליה ואז לתלות אותה. השאלות שלי הן : עד כמה זה מסוכן וכמה חומר נשאר על הכביסה כ 20 שעות אחכ שכבר נגעתי בה שוב? והאם עצם הכיבוס הוריד חלק מההדברה? כי הרי אם גו'קים ממשיכים למות גם חודשים אחרי ההדברה זה אומר שהחומר עוד נשאר, חלקיקים ממנו. 2. בוודאות הייתי באזור שהוא הדביר ונגעתי בדברים , עד כמה זה מסוכן לגעת באזור ההדברה כ 20 שעות אחכ? מאז שגילתי שנעשתה הדברה ולא הזהירו אותי על כך ולכן לא יכולתי לנהוג במשנה זהירות, מדירה שינה מעיניי. אני בשלב קריטי של ההריון, רק טרימסטר ראשון וחוששת שנעשה או יעשה נזק מתישהו בין אם כבר בהריון, מיד אחרי הלידה או כמה שנים מאוחר יותר!! אגב, הוא טוען שהשתמש בחומר פטדיאכד ( משהו כזה) ותוהה אם זה נכון ולא השתמש בזרחנים אורגניים. עד כמה זה נפוץ שמדבירים עדיין משתמשים בזרחנים??? הוא לחלוטין לא נראה כמו אחד שחושב שאפשר להיתפס כך שאני תוהה אם מתשלם לו מסיבות כלשהן להשתמש בזרחנים אורגניים?

16/06/2021 | 15:59 | מאת: שני

רק אוסיף שגם הלכתי יחפה בחוץ איפה שחלק מהאזור הזה גם הודבר, וקצת אחכ כשראיתי את הגו'ק המת הלכתי לנעול נעליים ( אבל לא שטפתי את הרגליים כלל, כי עדיין בטיפשותי האמנתי להוריי שאולי לא משקרים ולא ריססו). ובנוסף, אני יודעת שלאדם בוגר מה שתיארתי ככל הנראה לא מסוכן כלל, אבל החשש שלי שמאחר ובאתי עם החומר במגע, גם אם מעט, זה כן חלילה הגיע לזרם הדם שלי וחלילה לעובר. אציין שהיתה לי פציעה קלה בזרת ולכן העור היה מעט חשוף אז כשנגעתי בכביסה כדי לכבס אותה, הכביסה בין היתר נגעה גם טיפה באותו עור חשוף בזרת. החשש שלי הוא רק לעובר, לא לי כי מניחה שלאדם בוגר עם תאים בשלים זה לא יפגע..

הסכנה הגדולה ביותר לעובר הנו כל החרדות והפחדים המיותרים האלה שלך שפוגעים בו יותר מכל. כל מה שתארת אין בו בעיה לא לך ולא לעובר. ההורים שלך משקרים לך, המדביר משקר לך... נראה לך הגיוני? הדברה בסיסית עם חומר ברעילות נמוכה לבני אדם, בריכוזים קטנים מאוד. על גו'קים זה עובד. ו... זרחניים? את יודעת כמה סוגים של חומרים הדברה יש? למה דווקא זרחניים? אולי כל אחד מהסוגים הנוספים שיש? למה שיבצע הדברה בחומרים מיוחדים שעולים פי 100 ויותר מהחומר שמותר להדברה רגילה של ג'וקים ועוד בחצר. ומאחר שאת כל כך בקיאה בחומרי הדברה, אז היית צריכה לדעת שהזמן שעבר יותר מאשר מספיק כדי יתפרק, ושכביסה מפרקת לגמרי את שאריות החומר אם בכלל עדיין נשאר משהו.

16/06/2021 | 20:18 | מאת: שני

היי ותודה רבה על התגובה! לגבי כמה דברים שציינת... כן, ההורים והמדביר שיקרו לי. ההורים אמרו שלא הדבירו והמדביר אמר הדביר רק בביוב, רק דרך המצלמות כשבדקתי הבנתי שכולם שיקרו לי ובגדול. הוא ריסס בכל החצר ובטוח גם בכל הבית ולא רק בביובים בבית. בכל מקרה, אני חייבת להוסיף משהו ששכחתי ועכשיו הוא הכי מטריד אותי. אחרי שהוא סיים להדביר, במצלמות ראיתי שהכלבות ישבו על הריסוס בריצפה בחוץ!!! למחרת כאמור הגעתי 20 שעות אחכ אבל הכלבות היו חשופות לחומר כל הלילה כי גם בבית ריסס אז נגעתי בהן הרבה פחות מ 20 שעות אחכ אלא אולי גם רק 8 שעות וליטפתי אותן ויש מצב גם נישקתי... האין זה מסוכן שבאתי במגע כזה קרוב לחומר המזעזע הזה כשאני בהריון בשבוע 5 שרק עכשיו מתחילה להתפתח אצלו מערכת העצבים שלו??? :,((( היום דיברתי עם מדביר מקסים ואמין מאין כמוהו, גם הוא אמר על הפירוק וכולי אבל אמר שהפירוק מתרחש לאחר 48 שעות כך שאני הייתי במגע שרק חצי התנדף! ומה לגבי הזרת עם העור המעט חשוף ששם החומר נכנס לי ישירות לדם כשנגעתי בכלבות למשל? המקרה הזה פשוט הרס לי את כל חווית ההריון טוטאלית, רק חיה בפחדים מה חלילה יקרה לעובר בגלל ההורים שלי שהיה דחוף להם לרסס דווקא עכשיו!! לגבי זרחנים, המדביר אמר שזה לא יקר יותר, זה רק עמיד יותר והוא לא חושב שהוא השתמש בזרחנים אורגניים אבל לבטח אנחנו לא יכולים לדעת לצערי. בבקשה אשמח תגובה לשאלותיי תודה מראש

לא נכנסת לדיונים כאלה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות