נוזל קירור לרכב

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

08/06/2021 | 02:01 | מאת: שי

היי יש לי בבגאז׳ הרכב מיכל של נוזל קירור ורוד לרכב אשר אני משתמש בן מדי פעם לרכב שחסר מים. לפי העלון על המוצר הנוזל עצמו מכיל אתילן גליקול ותוספים אורגניים למניעת קורוזיה וקוויטציה ומיוצר בתהליך LLC. לשאלתי- קראתי שרשום להשתמש בכפפות ובמשקפי מגן בעת השימוש שלא יהיה מגע עם העור והעיניים לא לבלוע כמובן וכן לא לשאוף את האדים(לא הבנתי כל-כך איזה אדים..). לא באמת השתמשתי בכפפות ובטח שלא במשקפי מגן, לא ראיתי מימיי מישהו מרכיב משקפי מגן שמילא מים ברכב, כפפות אני עוד מבין . אך תמיד השתדלתי לנגב ידיים במגבון לאחר השימוש. עד כמה זה קריטי ומסוכן ההליך הנ״ל ? והאם אפילו טפטוף של טיפה מהנוזל מחוץ לפיית הבקבוק אשר מונח בבגאז׳ מסוכנת? והאם האחיסון ברכב שלפעמים נמצא בחום בשמש לא מזיק למוצר? (על העלון רשום לאחסן בצל אך לא רשום טמפרטורה).

מה שאנשים עושים זה באחריותם. אני ועוד רבים אחרים מקפידים על משקפי מגן וכפפות ומה שנדרש בהתאם להנחיות שימוש בחומרים. החברה מספקת מוצר עם הנחיות בטיחות למניעה של כל פגיעה מידית או עתידית. נכון שלא כל חשיפה וכל התזה קטנה תגרום בהכרח לפגיעה אצל רוב האנשים, אך יש בודדים שכן. מאחר שכך יש להשתמש בחומרים מסוכנים תמיד לפי ההנחיות. אם כתוב לשים כפפות אז לשים ומשקפיים וכל השאר. אתה רוצה שאנחנו נגיד שמה שעשית בשונה מהנחיות של החברה שבדקה אותם לפני שכתבה תקין? ממש לא. כל פעם שעובדים לא לפי ההנחיות ולא קורה כלום זה נס. יש תמיד להזהר. אם נאמר בצל אז זה אומר בצל, בלי הגדרת טמפרטורה. יכול להיות שלא החום הוא הגורם המשפיע על המוצר אלא השפעה של קרני השמש.

08/06/2021 | 14:32 | מאת: שי

אני מבין. להבא אכן אנהג כך. בהמשך לשאלתי שציינתי אם וכאשר יש שאריות החומר הנ"ל שטפטף על הבקבוק או בעת המילוי נשפך קצת במכסה מנוע, האם מהוות סכנה או שהוא מתייבש פשוט ? הבנתי שהוא מאוד רעיל.

אם החומר היה כל כך רעיל שטיפה-שתיים היתה פוגעת יש להניח שהמוצר היה נאסר לשימוש לאנשים. גם אלכוהול מאוד מסוכן ורעיל. שאלה של כמויות ודרכי חדירה. חלילה, אם תשתה את תכולת הבקבוק הזה, אתה עלול להכנס להרעלה קשה וסכנת חיים. הנחיות לחומרים מסוכנים שנשפכו, לספוג ולנקות. אם השארת, זה יתנדף מחום המנוע.

15/06/2021 | 11:27 | מאת: שי

היי הבנתי שהחומר מאוד מסוכן לחיות כי הוא מתקתק שאפילו אם ישתו טיפה ממנו יכולים להיפגע ועל כן להיזהר שאין נזילה לקרקע (דבר שקשה לשלוט עליו). קראתי שהחומר אינו מתפרק באופן טבעי בטבע, והוא שוקע בקרקע ומסיס במים, מה הכוונה? שהוא לא נדיף? אם כך אם טפטף לי לדוגמא קצת בבגאז' זה לא יתייבש ויתנדף?

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות