הסרת שיער בלייזר משקפי הגנה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

03/06/2021 | 23:00 | מאת: daniel

היי, בהתחלה של טיפול לייזר הסרת שיער ברגליים, המטפלת נתנה לי משקפי הגנה אבל התחילה את הטיפול עוד לפני שהספקתי לשים את המשקפיים, התעקבתי 2 שניות בלבישת המשקפיים , האם צריך לעשות בדיקת עיניים או יש איזהשהיא סכנה לעין?

אם אין לך הפרעה לראיה כנראה במזל הפעם אין פגיעה. 2 שניות לדבריך, הוא זמן מאוד ארוך בחשיפה ללייזר המשמש להסרת שער, אם היתה פגיעה, מרגישים את ההפרעה ופגיעה בראיה. למזלך הפעם יצאת בנס. המשקפיים נועדו להגן על העין במקרה שהקרן מתפזרת. כאשר מכוונת לעור הסיכון קטן. מאוד חבל ומסוכן שהמטפלת התחילה את הטיפול בלי לוודא קודם שהרכבת את המשקפיים כנדרש.

05/06/2021 | 15:22 | מאת: daniel

תודה על התגובה. יש סיכוי לפגיעה עתידית בראייה? מה זה פיזור הקרן? אמרת שתי דברים קצת סותרים, כאשר הקרן מכוונת לעור הסיכון קטן, אבל גם אמרת שיצאתי בנס..

לא, אם לא היתה פגיעה בזמן הטיפול אין השפעה לטוח ארוך על העיניים. ו... אין סתירה. צריך להבין את פעולת הלייזר זה הכל. מאחר שהמטפלת לא היתה אחראית והתחילה טיפול בלי לוודא שהרכבת משקפיים, מראה שהיא לא מקפידה, אז יש חשש שהיא גם בטעות תכוון את הלייזר לא רק לעור אלא לכיוונים שונים ואז יש פיזור של קרן הלייזר (כמו תאורה מפוזרת ממנורה), והחזרות ממשטחים מבריקים, ואז סכנה גדולה מאוד לעיניים - זה הנס, שכנראה לפחות הקפידה לא לכוון הקרן בזמן שהמכשיר פועל לכל כיוון, כי הפגיעה בעין יכולה להתרחש בחלקיק של שניה. כאשר הקרן על העור, האנרגיה נבלעת בעור. העור לא מבריק ולא מפזר, ולכן לא מהווה בעיה. עדין כמובן קיימת סכנה של כוויות בעור, אם מפעילים באופן לא מדוייק ומקצועי וכנראה עבר בשלום, אז הכל טוב.

05/06/2021 | 23:06 | מאת: דניאל

אההה הבנתי.. אבל לפני הטיפול הם מורחות קרם על העור שסופג את אנרגיית הלייזר (ככה הם אומרות) ואז העור כן מבריק.. אבל גם כשלובשים משקפי הגנה אז יש רווח בין העור למשקפיים .. אין סכנה שיעבור שם לייזר? המשקפים לא אטומות בצדדים וגם למטה

תלוי בצבע העור שלך וצבע השער. אם מבריק או לא אינני יודעת אני לא ראיתי את הטיפול עצמו. אינני יודעת אם המשקפיים הן המתאימות, או משהו סתם כדי לצאת ידי חובה. היא הרי לא בדיוק הקפידה על כך שתרכיבי אותן כנדרש לפני שהתחילה לעבוד. כמובן! לא מכל פיזור נפגעים. אבל הסיכון קיים ואין לזלזל בו בשום זמן. לכן, אמרתי הפעם היה נס. לא בטוח שיהיה בפעם הבאה או למטופל/ת אחרת. הפגיעה עלולה להיות חמורה ביותר! אובדן ראיה בעין.

06/06/2021 | 19:44 | מאת: דניאל

ממש תודה על העזרה אבל ממש זה נושא שמלחיץ אותי ותודה שאת מרגיעה. העור שלי לבן מאוד , חיוור (הייטק, לא בשמש אף פעם), ושיער כהה חום-שחור (ועבה וארוך חחח) אם זה משנה. אבל דיברתי על הקרם שהם מורחות לפני הלייזר - קרם שלטענתם סופג את אנרגיית הלייזר לעור. וכמו שמרטיבים משטח שהוא לא מבריק אז המים הופכים אותו למבריק זמנית, ככה גם העור נהיה מבריק יותר אחרי הקרם.. אני טועה?

לא בטוחה אם מרגיעה. לייזר הוא כלי מסוכן ואם משתמשים בו לא נכון, עלולה להיות פגיעה משמעותית בעיניים ופגיעה לא קלה בעור. לפי התיאור שלך את לא זקוקה לקרם כי קיימת הניגודיות הטובה בין צבע העור לצבע השער כך שפעולת הלייזר בעיקרון טובה יותר לפעולת הסרת השער. להגיד שהקרם סופג את האנרגיה של הלייזר, לא בדיוק מקצועי... זה בדיוק מה שלא אמור לקרות! העור אמור להחדיר את הקרן פנימה כדי שהיא תפגע בשורשי השערות. אם העוצמה פוחתת בגלל הקרם החיצוני, אז הפעולה פחות טובה, כי האנרגיה לא מספיק גבוהה. ו... הקרם ממש לא מחדיר את הקרן. ודבר נוסף חשוב שהמכשיר יכיל יחידת קרור, לקרור פני השטח של העור למניעה ככל האפשר של כוויות ופגיעה בעור.

06/06/2021 | 22:12 | מאת: דניאל

זה נושא שמטריד הרבה זמן ופחדתי לשאול בגלל התשןבה שציפיתי. מאז האירוע כמובן לא הלכתי לשום טיפול. לפי המשוואה שהצגת אם לא הרגשתי שום דבר אז לא היתה פגיעה וגם לא יהיה בעתיד בעיה אז זה מרגיע. בקשר להחזר קרן מהקרם שלהם זה לא מסוכן? ונניח שאכן היה פיזור הקרן הרי אם נעשה לייזר על הרגל, הליזר ישתקף חזרה לכיוון הטכנאית, לא אלי. אפשר להתלונן על המכון הזה במשרד הבריאות?

החלטה סופית איך לפעול ומה לעשות היא שלך. אינני יודעת איך היא משתמשת בקרם, איזה קרם ועוד, לכן לא ניתן לענות במדויק. ולא, הפיזור תלוי בזויות הפגיעה, יכול להגיע אליה, אליך או לחלל החדר בלי להגיע אליכם או בכלל לא להתפזר. בהנחה שהיא יודעת מה היא עושה, אז היא משתמשת במשקפי מגן לייזר מתאימות.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות