גז ראדון וממד .......

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

10/04/2021 | 23:18 | מאת: עירית

שלום ,לכמה זמן מומלץ לפתוח את החלון של הממד ביום על מנת לאפשר לראדון להשתחרר? האם חובה לפתוח חלון ( בגלל הקור) או עצם זה שהדלת פתוחה חלק מהיום זה מספיק? 2) ראיתי אתרים שממליצים על אוורור מאולץ ( כמו ונטות למינהם) ,מהסיבה שלמרות שיש חלונות אך לפעמים האוויר עומד ולא מתבצעת תחלופה יעילה לאוויר. האם חוץ מזה שהם רוצים למכור לנו ונטות, האם יתכן ולמרות שיש בחדר חלון פתוח, האם במקומות/אזורים מסוימים נדרש להתקין ונטה ?

הנחית משרד הבריאות היא לאוורר, לא מוגדר זמן. שוב, מדובר בגז ראדון, כל פתיחת חלון תוביל לכניסת אוויר מבחוץ ויציאה של אוויר מהחדר. גם חדרים שאינם ממ"ד יש לאוורר. מאחר שיש בנינים בהם החלונות לא נפתחים, ומבנים שנמצאים מתחת לאדמה ללא אוורור, ממליצים במצבים כאלה על אוורור מאולץ. בבית רגיל פתיחת חלונות ותנועת האוויר תוציא/תכניס אוויר. דלת לא מאווררת החוצה מהחדר, אלא אם נפתחת לאוויר החיצוני.

13/04/2021 | 00:15 | מאת: עירית

תודה על התגובה.אבל לא הבנתי מדוע כתבת שדלת לא מאוורת החוצה מהחדר". הרי אם זה בית רגיל והחלונות בבית פתוחים מדי פעם אז לכאורה האוויר מגיע לחדרים עם הדלתות הפתוחות ( גם חדר של ממד ,אם הדלת פתוחה). ?

יש לאוורר את כל הבית. ראדון איננו רק בממד. אז, הדלת פתוחה והראדון מצטבר באוויר של כל הדירה. הכוונה היא שאם אין חלונות פתוחים לאוורור, אז הדלת צריכה להיות פתוחה לאוויר הפתוח לאורור. אם אין פתח בבית שפותחים החוצה, לא נעשה אוורור והחלפות אוויר. ואם אין שום פתח יש לוודא אוורור מאולץ.

14/04/2021 | 14:35 | מאת: יערית

קצת התבלבלתי. אם הבנתי נכון, כאשר אין חלון בממד ,אך הדלת פתוחה וחלונות אחרים בבית פתוחים לאוויר החיצוני, אם אני מבין נכון ,את אומרת שזה מספיק?

לגמרי לא ברור מה לא ברור. הפורום לא אומר מה מספיק ומה לא ואיך לפעול, אלא עונה על שאלות. בממד לפי החוק יהיה חלוןץ אם אין חלון לא תקין. והאוורור לא קשור רק לממדים אלא לכל חדר באשר הוא. אם יש חדר בלי חלון, מאווררים דרך הדלת למרחב הכללי. אם שם יש חלון פותחים והוא עוזר לאוורר והחלפות אוויר. אם אין חלון, מבצעים אוורור מאולץ על ידי מערכות אוורור. לא מתאים, תשבור את הקיר ותעשה חלון.

19/12/2023 | 03:18 | מאת: אורנה

בחדר ממד ללא חלון אסורלשבור קיר לחלון כי אז מאבד כל מטרת בטחון האם למען בטיחות מותרר לישון בממד כשיש דלת ממד מופנית לכוון חלון פתוח בשעות יום ???תענו בבקשה בקצרה

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות