חומצה אוקסלית לטיפול בכוורת

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

07/11/2020 | 12:34 | מאת: שני

שלום ד"ר קויפמן, יש לנו כוורת שדורשת טיפול בטפיל, הטיפול הוא חומצה אוקסלית בתצורה של עשן על מנת שהדבורים ישאפו אותו. אני יודעת שהחומר רעיל בשאיפה, השאלה באיזו רמה והאם לאחר שהעשן מתפוגג שאריות החומר עדיין יכולות להיות רעילות? או שרק בזמן היישום תודה!

צריך שיהיה לכם גליון בטיחות של החומר. שם כתוב מהם הסיכונים בחומר ואיך להמנע מחשיפה. החומר בעיתי בממגע ישיר בעור, בעיניים, בבליעה. אתם משתמשים בחומר מומס ולכן רמת הסיכון יורדת. בנוסף, הרעילות של החומר בינונית (כמובן יש אנשים רגישים), מוגדרת בגליון הבטיחות, ומדובר בכמות שסביר בעבודה רגילה לא תחשפו אליה. בכל מקרה הגוף שלנו יודע להתמודד עם כמויות קטנות של החומר. תפנו לגליון הבטיחות, ותשתמשו בציוד מגן אישי הנדרש לתהליך. ותבדקו שוב את דרך הפעולה של החומר על הטפיל.

07/11/2020 | 22:25 | מאת: שני

תודה רבה בעל הבית שלנו מעוניין לעשות את הטיפול ולא אנחנו. רק רצינו לדעת האם יש מה להיזהר במידה והוא בחצר בצמוד לבית ואנחנו בבית והאם לאחר שהוא מיישם את הפעולה יש שאריות של החומר ולכן רעילות מסויימת באותו איזור, או לאחר שהגז מתפזר לא נשאר החומר?

הטיפול הוא לא גז, אלא אדים, והחומר לא מהמסוכנים אם לא אוכלים אותו בכמות. הוא פחות רעיל לדוגמא, מקפה ומסיגריות, שיהיה לכם למה להשוות. אז, כי אתם בחרדה, תשמרו מרחק לכמה דקות של הריסוס וזהו.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות