אקונומיקה על ראש מיטה דמוי עור

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

17/10/2020 | 15:58 | מאת: נתנאל

שלום. הראש מיטה שלי עשוי מציפוי כמו דמוי עור והיה עליו כתמי זיעה צהובים (כנראה מהראש שמניחים) שלא הצלחנו לנקות. לפני שבוע אבא שלי ניקה את זה עם מים אקונמיקה ופנטסטיק (כנראה שילב ביניהם בתוך הדלי מים) . מיד לאחר מכן ניקיתי כמה פעמים עם סמרטוט עם מים בלבד כי חששתי מהאקונומיקה שניקה באיזור הזה. האם נשקפת סכנה כלשהי שמדובר באיזור שיושנים בו.

לקריאה נוספת והעמקה

בכל שימוש עם חומרים מסוכנים יש לקרוא את התווית על הבקבוק. אין לערבב חומרים אם לא נאמר כך על התווית. אקונומיקה היא חומר מסוכן. השלב המסוכן הוא בשימוש המידי ובחשיפה מידית. לאחר זמן כבר החומר מתפרק ואז אין סיכון.

18/10/2020 | 09:30 | מאת: נתנאל

היי תודה על התשובה המהירה! שאלתי את זה כי קראתי במקרה שאסור לנקות למשל מזרן עם אקונומיקה כי זה יכול להיספג למזרן ולשחרר אדים רעלים שנפלטים לאט במהלך השינה.. אצלי כמובן לא מדובר במזרן אך עדיין האמירה הזו לא מסתדרת לי אם בכל מקרה החומר מסוכן רק בשלב המיידי.. לגבי הערבוב חומרים.. לא מדובר בעיקר לא לשלב עם חומצה לאסלות?

מורכב הרבה יותר. החומר של המזרן יכול להגיב עם האקונומיקה ונוצרים חומרים אחרים, שהם משתחררים לאט. אקונומיקה איננה חומר יציב. יש לה תאריך תוקף אמיתי. הריכוז של החומר הפעיל יורד עם הזמן (בועות של הגז שרואים על פני השטח הפנימי של המכל (רוב הבקבוקים היום אטומים פחות רואים)), כך שגם אם קצת נספג, הוא מתפרק די מהר (גם לא נעים ואם כמות גדולה עלול להיות בעיתי), יותר בעיה חומרים שעלולים להווצר. לגבי ערבוב חומרים. אז, חומרים הם דבר קצת יותר מורכב. ממש לא רק ולא בעיקר חומצת שרותים. הרבה מאוד חומרים בשימוש ביתי בערבוב עם אקונומיקה עלולים להיות מסוכנים למדי, לא רק חומצת אסלות. לא מערבבים חומרים בצורה לא מבוקרת, כאשר לא יודעים מה עלול להתרחש. לפעמים שום דבר, בהרבה מקרים מסוכן ביותר. לכן, ההנחיה היא לא לערבב! וזה גם יהיה כתוב ברוב המקרים על התווית.

19/10/2020 | 12:23 | מאת: נתנאל

אז איך אני יכול לדעת שאצלי זה לא נספג ולא משחרר חומרים אחרים אולי?? למרות שזה לא היה על המזרן והוא גם לא היה כשהוא ניקה (קניתי מזרן חדש ורק אחרי שעה מהניקיון הנ״ל שמנו את המזרן). אך לגבי הראש מיטה זה אכן כנראה עץ דק שמרופד בסוג של דמוי עור השאלה מה סוג הספיגה כאן. גם על האקונומיקה אכן רשום שאסור על בדים סינטטים משי עור וכו׳... או שאולי כי זה רק יכול להרוס .. בכל מקרה גם ישנתי בחדר רק אחרי ארבעה ימים. רק רוצה להירגע שהכל בסדר.

שוב, יש מליוני חומרים. כל חומר מגיב אחרת, כל אחד מתנהג אחרת. יכול להיות שיש שחרור של חומרים מסוכנים, אבל זה נכון לגבי כל רהיט ומוצר בבית, כולל קירות. כל דבר פולט חומרים מסוכנים. לא מצפים שאנשים יתמודדו עם כל חומר וחומר (יש אזהרות שימוש, אבל לא מעבר) אלא לפעול לפי ההנחיה של משרד הבריאות לאוורר את הבתים.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות