חשיפה ללייזר קורא ברקוד

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

17/08/2020 | 13:19 | מאת: רן

שלום, האם יש חשש ממבט מהצד לעבר קורא ברקוד? הגעתי עם מוצרים לקופה, שם יש קורא ברקוד שולחני קבוע שמופנה הצידה , הסתכלתי לעבר המוצרים הנסרקים והקריאה שלהם וראיתי את האור האדום והחזרים שלו, האם יש בכך סיכון כלשהו לעיניים? דבר נוסף, קראתי שמדובר בלייזר בדרגה 2 כלומר שחשיפה של רק עד רבע שניה בטוחה, כיצד זה ייתכן בהתחשב במאות מיליוני קוראי הברקוד בעולם ואנשים שנחשפים לו במצבים שונים מדי יום? בוודאי שקורים מקרים של פגיעה בעין מדי יום, לא כך הדבר? תודה רבה

הלייזר בסורקים הנו בעוצמה נמוכה שאינו אמור לפגוע בעיניים של אף אחד. נראה לך שמישהו היה מאשר מערכות שפועלות בכל העולם אם אנשים היו נפגעים ללא בקרה בעיניים? מתקן הלייזר הנמצא בתוך שולחן הקופה הוא בקבוצת סיכון 2, אשר לו מוגדרת חשיפה מכסימלית במשך זמן של 0.25 שניות. למזלנו, המערכת מותקנת תחת זכוכית מיוחדת אשר מורידה את העוצמה הנפלטת החוצה לרמה של קבוצה 1 שאינה מסוכנת לעיניים. את הצבע האדום תראה, אבל הוא לא יפגע בך. רק! אם מישהו מחליט לפרק את זכוכית המגן, ולהפעיל אז את הקורא, כן, אז תהיה סכנה לעיניים.

29/09/2020 | 14:48 | מאת: יונתן

קראתי שברקוד בגלל שהוא הופך לקווים אז דרגת הסיכון שלו יורדת ולכן אם הוא מסווג כ class 2 כאשר הוא הופך לקווים זה הופך ל class 1 ולכן הוא נחשף ל class 1 ולא 2 אך אם זה ברקוד מיושן עם class 3a וזה הופך לקווים הלייזר אז דרגת הסיכון שאלה אפשר להיחשף היא class 2 בגלל שזה הופך לקווים. השאלה אם זה נכון אני לא יודע קראתי זאת באיזה אתר.

לא, זה לא כך

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות