תרסיס נגד עובש בתקרה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

04/08/2020 | 22:19 | מאת: נתנאל

היי היה לי עובש בתקרה באמבטיה ובתקרת הבוידם של פתח האוויר בשירותים ואבא שלי ריסס חומר נגד עובש של JOMAX . לאחר בערך 3 שעות רק עברתי בעצמי עם סמרטוט סחוט על האיזור כי קראתי בהוראות שרשום שלאחר הניקוי יש לשטוף היטב במים והוא לא ניקה והשאיר ככה. ובתקרת הבוידם בקושי הצלחתי לנגב כי קשה להגיע לשם. השאלה האם זה מזיק שלא באמת שטפתי היטב כמו שרשופ ויישאר חומר ככה חשוף? או שמא הוא מתאדה ואין סיכון? בנוסף רשום לשים משקפי מגן בעת השימוש. אבא שלי אכן שם שריסס אבל שעברתי אחרי 3 שעות עם הסמרטוט לא הייתי עם משקפי מגן כי לא חשבתי שיש צורך אך למרות זאת חושש אולי שגם בעת הניגוב אולי איכשהו נחשפתי בעיניים כי בכל זאת זה תקרה . מה הסיכון ? אודה לתשובה

לקריאה נוספת והעמקה

יש להבדיל בין נושאי בטיחות ואיכות המוצר. בזמן ששמים את המוצר, כן יש לעבוד לפי ההנחיות. חבל שלא מקפידים. אם כולכם מרגישים טוב עבר הפעם בשלום, חשוב להקפיד. לאחר מכן שטיפה עם מים והניגוב מיועד לסלק את שכבת העובש שלא תשאר שם ושהמקום יראה שוב יפה.

07/08/2020 | 04:02 | מאת: נתנאל

לא ממש הבנתי את תשובתך.. על מה חבל שלא מקפידים? רשמתי שאבא שלי כשריסס את המוצר כן היה עם משקפי מגן. התכוונתי שאני לאחר 3 שהות שניקיתי עם סמרטוט בתקרה לא הייתי עם משקפי מגן. על זה שאלתי אם עדיין זה מסוכן ? והאם זה שלא שוטפים היטב במים האם זה מסוכן שיש חומר עדיין על התקרה?

חבל שלא מקפידים על כל ההנחיות שיש על המוצר, כאשר משתמשים בו. מעבר למשקפיים, נדרשים עוד הגנות לפי מה שכתוב בדיוק. זה שאנשים לא מקפידי ובמקרה לא נפגעים זה לא אומר שאפשר לא להקפיד. יש מספר הרכבים של המוצר נגד עובש. לא יודעת באיזה מהם השתמשתם. להדגיש! לא לערבב בין מוצרים שונים לטיפול בעובשים. כמו שכתבתי השטיפה מיועדת להסיר את העובש שעבר טיפול. פשוט כי מכוער, וגם אם ישאר העובש יחזור די מהר. לאחר ניקוי השטח אמור להראות טוב יותר, ויעכב חזרה של העובש. את ניקוי עושים עם מים. מטלית לחה, רטובה, מה שנוח לכם. החומר מגיב עם העובש, ואחרי מספר שעות כבר אין חומר פעיל. עדין יש את הלכלוך שנוצר. לא נעים שיכנס לעין, יהיה על היד, לנשום את העובש. לא ברור מדוע אתה מדגיש את המשקפיים ולא ציוד מגן אישי אחר שהייתם צריכים להשתמש בו. חושש שנכנס לך משהו לעין? היית מרגיש די מיד אי נוחות בעין. למזלכם, כנראה לא קרה.

09/08/2020 | 13:17 | מאת: נתנאל

זה המידע שיש על המוצר מהאתר של הספק. https://www.dvakim.com/wp-content/uploads/2018/11/גומקס. pdf ההרכבים שראיתי הם: Sodium Hypochlorite, Surfactants, Water בנוסף על הוראות המוצר לא רשום לשים ציוד מגן אישי מיוחד כלשהו, אלא להיזהר ממגע בעור ובעיניים. ולמי שרגיש בעור לשים כפפות.. ולא עירבבנו עם חומרים אחרים.. מדוע את אומרת למזלכם שלא קרה כלום או שלא נכנס לעין אם הוא שם משקפי מגן ואני ללא אך סה״כ עברתי עם מטלית לחה לאחר כמה שעות וכמו שאת אומרת אין חומר פעיל וחושב שההוראה לציון מגן אישי זה בזמן התזת החומר ולא בניקוי לאחר מס שעות כמו במקרה שלי.. תצדיקי אם אני טועה

הדיון כבר עובר את גבול הטעם הטוב. אתה ידעת מראש אם אתם רגישים לחומרים? האם אתם בכלל מכירים את החומרים ומה הם עושים? כן, כפפות, בגדים ארוכים, אוורור ועוד. עשיתם? אז, מזל שלא קרה כלום! המוצר הזה מגיע בהרכבים שונים, אם זה הרכב שהיה במוצר שלכם, כן יש בו חומרים מסוכנים שאפשר להפגע בהם במערכת הנשימה בצורה מסכנת חיים. אז מזל שלא קרה כלום. שוב, בשלב הניקוי החומר כבר התפרק, לא נשאר חומר פעיל. הוא כבר עשה את העבודה שלו. אתה רק ניקית את הלכלוך שנשאר מהעובש זה הכל. לא קשור כבר בכלל לחומרים מסוכנים שיש בתכשיר.

10/08/2020 | 20:39 | מאת: נתנאל

הבנתי תודה רבה על התשובה המפורטת

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות