הדברת טרמיטים בחדר שינה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

04/06/2020 | 11:25 | מאת: נתנאל

שלום, הזמנתי מדביר שהדביר את חדר השינה שלי נגד טרמיטים על ידי קידוחים לדפנות הריצפה והחדרת חומר בשם טרמינול. שאלה שלי בזמן החדרת החומר יצא לו הרבה חומר לריצפה שלא ניקה שניקיתי בעצמי לאחר שעה בערך. עד כמה זה מסוכן שהייתי חשוף לזה? ועד כמה בכללי מסוכן לישון בחדר כזה לאורך העתיד?

לקריאה נוספת והעמקה
05/06/2020 | 03:33 | מאת: נתנאל

היי משיטוט באינטרנט ראיתי שהחומר הפעיל זה פיפרוניל 9% ניתן לראות כאן: http://www.tapazol.co.il/Tapazol2016/Templates/ShowPage.asp?DBID=1&LNGID=2&TMID=108&FID=1390&IID=5056

חשוב תמיד לקבל הנחיות מהמדביר המבצע את הפעולה. כך נמנעות בעיות רבות. החומר אינו מסוכן לאנשים בכמויות קטנות. עלול לגרום לגירוי עור עיניים ומערכת הנשימה. אם זה לא קרה לכם, לא היתה חשיפה מידית ברמה גבוהה. שטיפה במים היא דרך לנקות את החומר שנשאר. בעיקרון, המדביר היה צריך להשאיר את האזור נקי משאריות חומרים. חלק מתפקידו. החומר מסוכן לטרמיטים ולעוד חרקים. הסיכון לאנשים נמוך מאחר שאתם לא באים איתו במגע. הוא מתחת למרצפות, במשקופים ובמקומות אחרים שאתם לא מגיעים אליהם.

08/06/2020 | 13:37 | מאת: נתנאל

האמת שאיך שהוא התחיל להדביר כן הרגשתי קצת גירוי בעיניים אבל התרחקתי ישר מהחדר וזה עבר. (למרות שגם המדביר היה רק עם מסיכה כימית ולא מגן עיניים) , האם זה היה רק גירוי או שיכול להיגרם משהו יותר מזה? ובקשר לזה שניקיתי בעצמי לאחר מכן האם אין סכנה שהייתי חשוף לנוזל שנשאר על הרצפה או שלאחר זמן מה הוא החומר הפעיל מתאדה באוויר והנוזל פחות מסוכן? גם לגבי מקומות שאולי פספסתי מלנקות או שלא ראיתי כמו על דפנות הארון שאולי יתייבש. בקשר לסמרטוט שניקינו איתו שטפנו אותו והשתמשנו בו אחרי זה האם תקין?

שוב, חבל שהמדביר לא נתן לכם הנחיות והסברים ביחס לדרך ההשמה של החומרים, דרך הפעולה ואיך אתם צריכים לנהוג. גירוי בעיניים הוא אי נוחות, שוטפים להקלה. אם לא היה מעבר לגירוי, ועבר אין בעיה. כל חומרי מסוכן הוא חומר מסוכן. החומר הזה ברמת סיכון נמוכה לאנשים. אז שוטפים ומנקים ואין בעיה. גם הסמרטוט, תשטפו אותו ותמשיכו להשתמש בו רגיל. כל זה היה מתפקידו של המדביר! לא בעיה אם נשאר מעט חומר, הוא לא נדיף. מנקים, כמו אבק או לכלוך. מים ומעט סבון. ואם להשוות לרגע, אקונומיקה... מסוכנת כבר בכמויות קטנות, הרבה יותר מהטרמינול. הכמויות קטנות לא יגרמו לכם לפגיעה. החומר לא פעיל על אנשים. מיועד לטרמיטים.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות