שאלה בקשר לעבודה עם עץ בבית

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

19/05/2020 | 18:58 | מאת: ליאת

שלום לך פורום מעשיר ויפה..קראתי את אחת התשובות שלך לא מזמן לגביי סכנה עם עץ מחוטא ועלתה לי שאלה..אני המון פעמים במיוחד בתקופת הקורונה הזאת מנקה את את הארונות עץ שלנו בבית במגבונים של אלכוהול 70 אחוז למשטחים. ולפעמים נוצר ריח חזק מהעץ בארון אף פעם לא ידעתי שיש בזה בעיה רק שקראתי את התשובה לאחת השאלות ששאלו אותך האם אני עושה משהו לא בסדר שיכול חלילה לסכן אותי ואת ילדיי? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

למה לנקות ארונות עם אלכוג'ל? אלכוג'ל מיועד למצבים שלא ניתן להשתמש במים ובסבון. לא לשימוש נרחב ללא ציוד מגן אישי וללא אוורור מספיק. יכול להיות שהאלכוהול המיס חומרים מתהליכי עיבוד העץ והם השתחררו לחלל החדר. ויותר מזה, אדים של אלכוהול 70%! באוויר הנשימה שלכם. כולל ילדים קטנים. אלכוהול לא מיועד לנשימה, ובודאי שלא בריכוזים כל כך גבוהים. אין לריאות שלנו הגנה נגד אדי אלכוהול. אם אתם מרגישים טוב אז יופי. מעשית, מסוכן ועוד יותר לילדים קטנים.

20/05/2020 | 13:03 | מאת: ליאת

תודה רבה לך לא היה לי מושג..זה לא אלכוגל אלו מגבונים שאני משתמשת בהם בעבודה בתור קוסמיטאית שרשום עליהם למשטחים שמכילים isppropyl 70 +hydrogen peroxide 0.45 ולא רשום עליהם שום אזהרה..האמת שאני כבר שנים מנקה איתם מתוך הרגל ואתמול קצת הגזמתי עם העץ שפלט ממש חומר חזק וחונק . אם כולם כרגע מרגישים בסדר ואין תסמינים זה בסדר או שחלילה יכול להיות זנק בלתי הפיך וכדאי ללכת בדיקה רפואית?

זה עוד יותר בעיתי. המטליות משמשות לקוסמטיקה לא לשימוש כללי ובטח לא לנקות ארונות. בנוסף על האלכוהול גם מי חמצן... בעיתי מאוד. הבעיה היתה בדקות שהחומרים הגיבו והשתחררו. אם אתם מרגישים טוב, אז אין מה ללכת לבדיקה כי אין מה לבדוק. כפי שאני אומרת שוב ושוב, אין דרך לבדוק את רוב החשיפות, אלא אם הם בחשיפה מאוד גבוהה. גם אז יטפלו בתופעות החשיפה. לא ניתן לדעת אם יהיה נזק או לאו. אי אפשר לא להחשף לחומרים, אבל להחשף כמה שפחות שלא לצורך.

25/05/2020 | 22:22 | מאת: דניאל

אחי הכל טוב מאמין שנשמת דברים הרבה יותר גרועים במההלך החייים ואתה לא מודע בכלל

אין קשר בין הדברים.קודם כל לא בטוח שהיתה חשיפה לחומרים מסוכנים במיוחד במהלך החיים. וגם אם כן, אין שום סיבה להחשף לחומרים מסוכנים שלא לצורך. אתה לא יודע מה עלולה להיות ההשפעה המידית או לטווח ארוך של חומרים מסוכנים ורעילים. נושא מאוד רציני ויש להתיחס אליו בהתאמה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות