הדברה ושטיפת הבית

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

17/05/2020 | 22:21 | מאת: דקלה

לקראת כניסה לדירה חדשה אנו רוצים להזמין הדברה. בבית ילדים קטנים ותינוקת זוחלת. שמעתי שיש היום הדברה ירוקה שלא מסוכנת, כמובן נברר מול המדביר, אבל אני תוהה לגבי שטיפת הרצפה- הבנתי שהחומר מרוסס בפינות/פנלים, אבל מה קורה כששוטפים את הבית? החומר לא "מתפזר" ברחבי הבית דרך הסמרטוט שמעבירים? האם צריך לגרוף מים?

הדברה ירוקה פרושו שימוש בחומרים אולי מעט פחות רעילים, אבל גם יעשו עבודה פחות טובה. אין הדברה שלא משתמשים בחומרים מסוכנים. חומרי הדברה בהדברות רגילות בבתים לא עובדים בשיטה מתמשכת. מפזרים את החומר בדרך המתאימה בעיקר בפינות כי שם החרקים, לא במרכז החדרים. החומר שם מספר שעות. הורג את מה שהורג, ואז החומר הפעיל מתפרק! שטיפה טובה וזהו. אין חומר שמתפזר בבית. לבצע השטיפה לאחר מספר השעות שיגדיר המדביר, לפי החומרים שהשתמש בהם.

18/05/2020 | 03:06 | מאת: דקלה

תודה על התשובה. מניסיון שלנו הריסוס ממשיך להרוג חרקים הנכנסים לבית גם כמה שנים לאחר מכן. אם זה לא עובד בשיטה המתמשכת אז איך זה קורה בעצם?

ממש לא עובד כך. חומרי ההדברה יוצרים איזור נקי וחרקים חוזרים אליו לאט לאט. חרקים לא מתנהגים אצלך שונה מאשר ההתנהגות שלהם בכל מקום אחר בטבע. הם נפגעים מחומרי הדברה במקום אחר, מנגנוני הניווט נפגעים גם כן ואז את רואה אותם מתים לא מהחומר אצלך. עדין לא המציאו חומר כזה.

18/05/2020 | 15:04 | מאת: דקלה

הבנתי, תודה. אם כך במידה ולא רואים חרקים בדירה, ויש,רשתות בכל הדירה- איו סיבה לעשות ריסוס? חשבנו לעשות לפני הכניסה כמניעה לחרקים ונמלים בעתיד

אולי כן ואולי לא. חרקים לא מסתובבים באופן שרואים אותם אלא אם יש להם אוכל. החלטה שלכם.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות