הלחמה עם בדיל הרכב לא ידוע בהריון

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

07/04/2020 | 12:10 | מאת: שואלת

שלום רב, אני חודש 3 בהריון הלחמתי כ5 דקות חד פעמי עם חלון פתוח אך ללא מסכה או כפפות, הלחמה ידנית עם מלחם (soldering gun ) עם חומר שרובו בדיל אך לא ידוע אם מכיל עופרת (לא חומר שלי אין לי איך לברר זאת..) אין תסמינים כלל במכון הרעלות אמרו שכנראה אין נזק ולא שלחו לבדיקות מה דעתך .?

לקריאה נוספת והעמקה
07/04/2020 | 12:45 | מאת: שואלת

מחיפוש ברשת נראה כי יש סוג בדיל שהוא 60 אחוז בדיל והיתר עופרת אך לא יודעת אם זה הבדיל שהשתמשתי בו ...מצורפת תמונה של הבדיל שלי יש לציין שלא אחזור על כך זה היה לא בטיחותי כלל. מצורפת תמונה

חשיפה לחומרים מסוכנים ובעיקר מתכות מסוכנות לא ניתן למדוד בחשיפות קטנות. כך שאין שום דרך להגיד מה ההשפעה אם בכלל על התינוק או עליך. הבעיה של מתכות קשה יותר ולא מתחילה עכשיו בהריון אלא בכל שנות חייך למה נחשפת מאחר שמתכות כבדות מצטברות בגוף. בהריון חלק מהן עלולות לעבור לעובר. הכמות בהלחמה בזמן קצר כמובן קטנה, אך היא מתווספת למה שיש לך כבר בגוף. לכן מקפידים לא להחשף, בשבילך ובשביל התינוק. כי אין דרך לדעת אם חלילה תהיה פגיעה או לאו. לא ניתן לראות את התמונה שצרפת כך שאיני יכולה להתיחס אליה.

08/04/2020 | 00:33 | מאת: שואלת

שלום רב, תודה על התשובה. בחיי הלחמתי ללא אמצעי הגנה רק עוד פעם אחת (לפני ההריון), בחומר דומה, בחדר יחסית גדול ולזמן קצר מאוד - כ5 דקות במקסימום. יש לציין שאחראי המעבדה לא הנחה אותי להשתמש בציוד מגן כלשהו.. מעבר לכך לא נחשפתי למתכות כבדות אחרות. מנסה לצרף את התמונה שוב. תודה

אז הדברים לא בדיוק כך. את נחשפת תמיד למתכות כבדות, דרך האוכל, מכשירים ודרכים נוספות. מאחר שכל אדם שונה, כמות הצבירה לא ידועה בדיוק. יש שצוברים יותר יש שפחות. לכן, חשוב לא להחשף. הלחמה או פעמיים אבל מה עם כל השאר? כאשר את בהריון, העובר מקבל את החומרים מהגוף שלך להתפתחות שלו וזה כולל שחרור של חומרים שהצטברט בגוף שלך, שלא ממש רוצים שיהיו לעובר. לכן, מקפידים כמה שאפשר פחות.

08/04/2020 | 13:39 | מאת: שואלת

הי , תודה רבה על התגובה להערכתך כמות המתכת עקב ההלחמה היא קטנה יחסית ?בלי קשר למתכות הנוספות שהצטברו מהעבר והאם יש משהו נוסף שאני צריכה לעשות מעבר להיזהר להבא?.. תודה וחג פסח שמח!

הצורך בעבודה מוגנת תמיד נובע מכך שלא ניתן להעריך. אין דרך לדעת! צריך להמנע מחשיפה תמיד! בהריון, לא בהריון, גברים, נשים, עבודה לזמן קצר, עבודה ממושכת. תפני לאחות יעוץ הריון בקופת החולים היא יכולה לתת לך הנחיות תזונה והתנהגות במהלך ההריון.

10/04/2020 | 00:14 | מאת: שואלת

שלום רב, תודה על התשובה, האם לדעתך כדאי לבקש מהרופאה בדיקת רמת עופרת בדם ?..

ההחלטה מה לעשות היא שלך. בהנחה שבכלל היתה עופרת בתהליך ההלחמה אצלך.יש אלפי נשים בהריון שעובדות בהלחמות כולל עם עופרת, רק תוך הקפדה על אורור/שאיבה והיגיינה אישית. בדיקות דם לעופרת משמעותיות בסמוך לחשיפה. לאחר מספר ימים כבר אין לזה שום משמעות כי העופרת כבר נספגה לתוך הגוף. המשמעות של הבדיקה שהעובד יעדר מהעבודה עד שרמת העופרת תרד לרמה המותרת כדי שלא יגיע למצב של הרעלה. מעבר לזה לא עושים שום דבר. אין דרך להוציא את העופרת מהדם. לכן, תמיד! להקפיד לא להחשף שלא לצורך למתכות כבדות ולחומרים מסוכנים.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות