פגיעת לייזר 3a כאשר חלון הבטיחות הוסר

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

19/02/2020 | 21:42 | מאת: אור

לפני כמה חודשים במהלך העבודתי אחד העובדים הסיר את חלון הבטיחות של סורק הברקוד והלייזר של הסורק פגע לי בעיניים למשך איזה כמה שניות. זה החלון הבטיחות שהוסר כאן ניתן לראות: https://youtu.be/_y6zK8V0S-Y רציתי לשאול האם הלייזר שפגע בעין היה מסוכן יותר מדרגת סיכון 1 וניהיה 3a? אני לא מרגיש ירידה בחדות הראייה ולכן אני שאול אם יכל להיגרם או נגרם נזק כלשהו לעיניים?

לקריאה נוספת והעמקה

אירוע מוזר. בארץ לא מוגדר לייזר 3a, כנראה מהסרטון ולא מאירוע. אם אתם יודעים הבדלים בין הרמות, למה עשיתם את זה? ולמה הסתכלתם לכיוון הקרן?? אם לייזר ברמה 3 היה פוגע בעין במשך מספר שניות, במרחק קרוב, הייתם מרגישים אי נוחות מידית. גם אם לא מרגישים כלום ויש חשש לחדירת קרן לייזר מסוכנת לעין, יש לדווח על אירוע חמור ביותר מעין זה, ולגשת מידית לבדיקה של רופא עיניים. עברו מספר ימים, כנראה אין פגיעה, אבל מרחוק לא ניתן לבדוק אם לא נגרם נזק, גם אם קטן ללא בדיקה. לגשת לבדיקה.

20/02/2020 | 08:57 | מאת: אור

לא היה ידוע לי שהלייזר דרגה 3a שמסירים את חלון המגן אף אחד לא הדריך אותנו ואמר לנו שאסור להסיר את החלון ושזה מסוכן. אני חיפשתי לבד מידע מהחוברת של המכונה וזה מה שהיה כתוב שם: "User Maintenance. No user maintenance of the laser system other than cleaning of the scan windows is required. • Radiant Energy. The scanner is an IEC Class 1 and CDRH IIa laser product. The system uses two embedded Class 3A Visible Laser Diodes (VLDs) operating at 650.0 nm, in an opto-mechanical scanner, resulting in less than 3.1μW radiated power as observed through a 7mm aperture averaged over 10 seconds. Maximum emitted output power at the lower (sealed) window is 880μW, pulse duration is 89 μS. No attempt should be made by the user to remove the protective housing of the scanner/scale. • Laser Light Viewing. The horizontal and vertical scan windows are the only apertures through which laser light may be observed in this product" לפי מה שהבנתי העוצמה מתחזקת, לפי מה שכתוב בחוברת בציטוט. העובד הסיר את חלון המגן כי נפל לו לשם כסף.

כל כך הרבה כשלים באירוע המתואר. לייזר ללא הדרכה, בקרה. כל אחד מסיר את ההגנה כי מתחשק לו. אז נפל לו כסף. הכסף יותר חשוב מהעיניים של מישהו שעלול להפגע?? עובד שעושה דבר כזה יכול להתבע אישית! וגם מקום העבודה, על כך שלא עשה הדרכה ולא עומד בדרישות לעבודה עם ציוד המכיל לייזר שאינו מוגן מספיק. כנראה הציוד מאוד ישן. וכן, רמה כזו של קרינת לייזר, אם אמנם חדרה לעין עלולה להיות מסוכנת. אולי לא חדרה לך הקרן במלואה, או בכלל. יכול להיות נזק, בדרך כלל מרגישים אותו די מהר. לפעמים לא. לכן, לגשת לבדיקה של רופא, עכשיו, היום. אם יש פגיעה, חשוב לטפל כמה שיותר מהר. או שהרופא יגיד שהכל בסדר, ואפשר להרגע בנושא העין. ממש אין מה להרגע בנושא של כל עברות הבטיחות שהוצגו.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות