שאלה בקשר לקטלן זבובים בבית

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

06/11/2019 | 00:45 | מאת: אבי

שלום וברכה.. תודה על הפורום המעניין.ראיתי את השאלות על האור uv והרהרתי לעצמי .קניתי קטלן יתושים ביתי מחברה מוכרת שיש לו 2 נורות פלוסרנט על מנת לקטול יתושים.ראיתי שרשום על האריזה שהוא יותר יעיל המוצר כי הוא מבוסס על מנורת uv..לא רשום שול אזהרה שאסור להסתכל או משהו כזה והמנורות חשופות לגמרי מאחורי רשת והוא נמצא בסלון.האם יש בעיה להשתמש במוצר הזה או להסתכל עליו או שהמנורה בטוחה לשימוש?מקווה שהסברתי את עצמי נכון בשביל לקבל תשובה ממך.

לקריאה נוספת והעמקה

לצערי אין אכיפה של הצורך בסימון המוצרים באופן שיבטיח באופן מלא את בטיחות המשתמשים. אבל, מאחר שהמכשירים מיועדים להתקנה בגובה, הסיכוי לפגיעה מהם נמוך, כי לא מסתכלים לתוך המכשיר, העוצמה דועכת עם המרחק, ומאחר שמיועד לחרקים העוצמה איננה גבוה. אבל, מי שיתקרב מאוד למנורות בהחלט עלול להפגע בעיניים.

08/11/2019 | 00:26 | מאת: אבי

תודה רבה על המענה המהיר..אצלי הקטלן לא תלוי הוא מונח בשולחן על הסלון וכל בני הבית עוברים לידו המרחק הוא כ30 ס"מ מהספה שיושבים בה האם זה מהווה סיכון כלשהו?אמנם לא מקריבים את הראש ממש צמוד אך בהחלט נמצאים קרוב אליו במשך היום.

בהנחה שקראת את התשובות הקודמות. יש לפעול לפי ההנחיות של היצרן. אם נאמר שאפשר להניח על השולחן ליד העיניים של כולם, אז הוא לוקח אחריות בהתאמה. להיות קרובים לקטלן כשהוא פועל, כמו להיות בשמש. אורך הגל של הקטלן קרוב לתחום הנראה, עדין יש השפעה על העיניים כמו כל חשיפה לשמש.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות