עבודה בחדר פנימי ללא חלון

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

19/10/2019 | 18:55 | מאת: נורית

שלום , מזה כמה שנים שאני עובדת במשרד בחדר פנימי ללא חלון. יש מזגן בחדר.. האם העובדה שאין חלון במשרד מהווה איזשהו סיכון לבריאות שלי מבחינת גז רדון? איך ניתן להתמודד עם נזקים כאלה במידה ויש ובכללי עם עבודה במשרד כזה? ממה שקראתי קצת באינטרנט הבנתי שאין חובה על המעסיק לספק לעובדיו חדר עם חלון.. (איני יודעת אם אכן זה נכון אך הנושא מאד מדאיג אותי) אשמח לתשובה

לקריאה נוספת והעמקה

למה שיהיה בכלל ראדון? קרקע ראדון? מרתף בקרקע ראדון? סביר שאין בעית ראדון (מעבר לקרינת רקע שיש בכל מקום בין אם יש חלון בן אם אין). אם מערכת המיזוג פועלת היא מחליפה את האוויר. אין שום דרישה שיהיה לעובד חלון בחדר העבודה שלו.

20/10/2019 | 12:59 | מאת: נורית

שלום ורד ותודה על תשובתך המהירה (ממש לא מובן מאליו...) החדר בו אני עובדת נמצא בקומת קרקע , ויש בו מדרגה כדי לרדת לחדר.. כלומר קרקע אך עם מדרגה לצורך ירידה..כך שאני לא כל כך יודעת איך להתייחס לזה.. (זה לא מרתף אך סוג של קרקע נמוכה..) ידוע לי שראדון יכול להצטבר בכל מקום (גם בקומות גבוהות) ובפרט בקרקע ובמרתפים. ושהדרך להתמודד עם זה היא באמצעות חלון שמאוורר... האם אני טועה? תודה לך שוב על תגובתך המפורטת. נורית.

הדרך להתמודד עם ראדון היא על ידי אוורור. ראדון הוא גז, ויוצא החוצה כאשר החלון פתוח או כאשר מערכת מיזוג האוויר מחליפה את האוויר בחדר. ראדון מגיע מהקרקע. לא כל קרקע מכילה ראדון. אם הקרקע מכילה ראדון, אז הוא ימצא בחדרים. ושוב, אוורור ימנע את ההצטברות. המשרד שלך, תלוי בקרקע אם היא קרקע ראדון סיפור קצת אחר. אבל, אם יש החלפות אוויר לא אמור להצטבר, אם בכלל יש שם מעבר לכמות הרקע. ראדון יכול להיות בכל מקום כי הוא נמצא בחומרי בניה המגיעים מהאדמה. ראדון הוא גז אז הוא באוויר גם בחוץ באוויר הפתוח. תמיד יש ראדון. חשוב שיהיה בכמות הנמוכה מהכמות המוגדרת לרקע בטוח. לכן מאווררים. חלון, מיזוג אוויר או שיטה מתאימה אחרת, עושים את העבודה.

21/10/2019 | 14:06 | מאת: נורית

שלום, שאלה אחרונה: המזגן פועל אצלנו בחדר אך לא בכל שעות העבודה והיום.. האם יש כמות זמן מסוימת שכדאי שהמזגן יפעל כדי שתהיה סירקולציית אוויר טובה? ומה לגבי החורף כאשר המזגן לרוב כבוי ולא מדליקים אותו? אז זה יותר בעייתי?.. שוב תודה לך ועל עבודת הקודש בניהול פורום חשוב זה. בהערכה, נורית.

תקראי שוב את התשובה שקבלת.בהנחה שזה אזור ראדון ושבכלל יש בעיה. אם לא אזור ראדון, בכלל אין בעיה. בלי מושג על מיקום החדר הפנימי, חלונות ודלתות בחדרים סמוכים. לא ניתן לענות על שאלה ושוב בהנחה שזה אזור ראדון.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות