מנורת אולטרא סגול שבורה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

17/06/2019 | 17:05 | מאת: דנה

שלום היום נשברה אצל בני בגן מנורה אולטרא סגולה (היא הייתה כבויה כשנשברה) והגננת ביקשה מהבן שלי שחי לאסוף את החתיכות שלה ולשים בפח. האם יש במנורה חומר כלשהו שהבן שלי נחשף אליו בזמן שנשברה? כמו שיש במנורות החסכוניות של היום? תודה

למה את לא שואלת למה יש בגן מנורה אולטרה סגולה? למה לבקש מילד קטן לאסוף זכוכיות? בשביל זה יש גננות וסייעות, לא תפקיד ילד קטן. את מודאגת מחומר? לא מודאגת מהתנהלות הגננת?חומר? שטויות! גן מסוכן.

17/06/2019 | 22:55 | מאת: דנה

המנורה מופעלת רק במסיבות חנוכה וסיום ולא סתם כך. לאחר ברור מסתבר שהילד הרים ללא בקשת הגננת... כמובן שחקרתי לעומק. מכיוון שפה העיסוק הוא בעניין הבטיחות שאלתי הייתה בנוגע לחומר... אין שום בעיה שנגע ביד שלו? נשם בקרבתו?

אחזור על דברי - מה שתארת, גם לא תקין. מנורת אולטרה סגולה מסוכנת מאוד!!. כמו שאמרת הפורום לבטיחות ולבריאות: לא מפעילים ליד ילדים!! גם לא במסיבה מזדמנת!!. נדרש ציוד מגן מיוחד. יכול לגרום לכוויות חמורות בעור ובעיניים עד סכנת אבדן ראיה, יכול להגביר סיכוי למלנומה, להמשיך? או שברור שהגננת פועלת באופן מסוכן. בגן, בשניה ילד עלול להפגע. תפקיד הגננת לזהות מצבים לפני שהילד עלול להפגע. לא היה צריך להגיע למצב שהוא נוגע בזכוכיות. ו...לנושא החומרים - שום סיכון! ועדין לדעתך המנורה בעיתית או התנהלות הגן?

18/06/2019 | 08:14 | מאת: דנה

תודה רבה על תשובתך, אנסה להאיר את תשומת לב הגננת בנושא המנורה. האם הסכנות שציינת קורןת רק בזמן שהמנורה דולקת?

שוב יש לי בעיה עם תגובתך. הגננת, בהנחה שהיא בעלת מקצוע, צריכה לדעת שמשרד החינוך אוסר בכל זמן, גם אם המנורה לא דלוקה, הכנסה של מנורות אולטרה סגול לגני ילדים, וכמובן אוסר השימוש בהם במסיבות ובכלל, וכך לעוד רשימה ארוכה של חפצים וחומרים. מדגישה שוב, א ס ו ר שתהיה מנורה כזו ב כ ל ל בגני ילדים. וברור, הסכנה רק כאשר המנורה דולקת. אך הסכנה משמעותית מאוד.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות