קוטל/מרחיק עש לארון בגדים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

12/05/2019 | 10:57 | מאת: קובי

בוקר טוב, הנחתי אתמול מרחיק עש שמיועד לארון בגדים בארון, כפי שהופיע בהוראות. הארון נמצא בחדר השינה במרחק של כחצי מטר מהמיטה ובחדר יש ריח שהמרחיק עש מפיץ, האם יש בכך סיכון כלשהו? האם ניתן לישון בחדר? האם ניתן ללבוש את הבגדים שסמוכים אליו ללא פעולה נוספת כלשהי? תודה רבה, שבוע טוב

לקריאה נוספת והעמקה

יש הרבה סוגים של מרחיקי עש. יש שבטוחים לנו גם אם יש להם ריח, ויש שגורמי מחלות קשות, ואסור לנשום אותם. תלוי מה החומר ששמת (מה החומר הפעיל).

12/05/2019 | 15:37 | מאת: קובי

המרכיבים שמופיעים: Empenthrin Hexyl cinnamal, Benzyl Salicylate תודה

לפחות לא מדובר בחומר מסרטן. החומר הנו חומר הדברה בעל ריח חזק. יכול לגרום לגירוי עור, עיניים ונשימה. הרעלה בסיכוי נמוך כי נדרשת חשיפה לכמות ממש גדולה (עשרות גרמים). החומר השני הנו חומר ריח, למיסוך הריח הרע של חומר ההדברה. רק... הרבה אנשים לא מריחים אותו ולכן ממשיכים להריח את הריח הרע. ויש עוד אנשים שמפתחים אלרגיה לחומר הריח. אז, לאווררר כמה שניתן את הבית. אם אף אחד לא מפתח תופעות לוואי, תקוו שהריח יעלם במהרה.

15/05/2019 | 09:40 | מאת: קובי

תודה על המענה, מדובר על מעין ״קולב״ שמניחים בארון, הבגדים שלידו תופסים את הריח שהוא מפיץ, האם בלבישה של חולצה למשל, חומר ההדברה לא יכול להזיק לגוף בנשימה או במגע? במידה וקיימת הרעלה, מה יהיו התופעות? האם מורגש מידית או שייתכן נזק בעתיד? תודה רבה

כפי שכתבתי קודם, הסיכוי להרעלה נמוך ביותר. עדין כן יכולה להיות הרגשה לא נעימה בעור (גירוי) ואי נוחות במערכת הנשימה. ו... יהיה מכם ריח לא נעים מהחומר שספוג בבגד. כך עובד החומר. כמויות קטנות נספגות בבגדים כדי לטפל בעש שנמצא שם או להרחיק אותו. החומר לא מוגדר כגורם פגיעה לטווח ארוך. אם אין לכם בעיה עם הריח, ואף אחד לא פיתח רגישות נשימתית או גירוי עור/עיניים, תהנו.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות