בדיקות גז ראדון בחדר ממד

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

14/04/2019 | 13:26 | מאת: דנה

שלום אני גרה בבניין של כ23 שנה בקומה השלישית. שני ילדיי ישנים בחדר הממ"ד. לפני כ4 שנים עשיתי בדיקה באמצעות גלאי. הגלאי ישב בחדר למשך שלושה חודשים בתקופת החורף. תוצאות הבדיקה היו 149 בקרל. לאחר מכן עשיתי בדיקה חוזרת בקיץ (לא זוכרת מדוע) דרך חברה אחרת ובה התוצאות היו "פחות מ15" שאלתי היא מדוע ההבדל הגדול בין התשובות? והאם גם תוצאה של 150 היא בסדר? אני יודעת שהרף הוא עד 200. האם עליי לחשןש מכל אבק שנראה בחדר? אני דואגת לאוורר על בסיס קבוע ולשאוב כל שבוע. האם תקין להלין ילדים בחדר?

לקריאה נוספת והעמקה

בהנחה שהתוצאות המדווחות מדוייקות, ההבדלים לא ברורים. ולא בוצעה בדיקה בחדרים נוספים? לא צריך להיות הבדל כזה. בחורף יכול להיות מעט נמוך יותר, לא סדר גודל גדול יותר. אוורר זו הדרך הטובה והמומלצת על ידי משרד הבריאות כדי להמנע מהצטברות של גז ראדון בבית. ראדון הוא גז אין שום קשר לאבק. מבחינת הראדון יכול להיות כמה אבק שאת רוצה בבית ובחדר. ואין הגבלה על שינה בממ"ד.

15/04/2019 | 11:23 | מאת: דנה

תודה רבה. אבדוק את הנושא. אם אפשר שאלה נוספת. קניתי לילדיי כריות לשינה מחנות שנמצאת בקניון בקומת מרתף. במידה ויש באויר בקניון ראדון, והמקום איננו מאוורר, האם ייתכן שהכריות ספגו מהגז? האם כביסה וייבוש צספיקה כדי לאוורר את הכרית ו"לנקות" אותה מהחומר במידה והיה?

זה שמדובר במרתף לא אומר אוטומטית ראדון. יש אזורי קרקע ראדון ויש אזורים שגם במרתפים עמוקים אין ראדון כי הראדון לא נמצא שם באדמה. להזכיר, ראדון הוא גז. הוא לא מצטבר בתוך בגדים, כריות... הוא שואף החוצה. אין שום ראדון בתוך הכריות. אם את ממש לחוצה, תשימי הכריות לאוורר לכמה דקות בחוץ.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות