נורת מכשיר תמי 4 שנשברה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

10/04/2019 | 16:42 | מאת: שני

שלום, נשברה לנו נורת uv של מכשיר סינון מים תמי 4 בתוך הקופסא והתינוק שלי החזיק אותה שבורה ואחכ גם נגע בכל התכולה של הקופסא (עד שהבנתי שהחומר יכול להתפזר). יש לך היכרות עם הנורות האלו? האם הן גם מכילות כספית או גז רעיל?

לקריאה נוספת והעמקה
10/04/2019 | 19:27 | מאת: שני

רציתי להוסיף שבימים האחרונים היינו בבית כשהנורה הייתה שבורה בתוך הקופסא(הלא אטומה), האם זה אומר כי אדי כספית התאדו לבית בזמן הזה במידה והנורה מכילה כספית?

בסיכוי סביר שהמנורה שלכם מכילה כספית. הרוב המכריע של המנורות עם כספית. יש מנורות ללא כספית, שהן יקרות יותר ו... מכילות מתכות מסוכנות ורעילות גם כן. אם רוצים UV אין ברירה. לגבי הגז... אדים ועוד התפזרו בשניה שהמנורה נשברה. מדובר בכמות אפסית, פחות מהכמות שיש באוויר באופן רגיל. ואולי כמות קטנטנה מהכמות הקטנטנה של הכספית שיש במנורה התנדף, פחות מהכמות שאתם אוכלים באופן רגיל. לא ברור איך מנורה נשברת? למה תינוק מחזיק מנורה ועוד שבורה ביד, בלי קשר לחומרים, זכוכיות שבורות ותינוק? ולמה טכנאי לא מחליף?

10/04/2019 | 22:19 | מאת: שני

הם נותנים לך להחליף לבד. נשברה בתוך הקרטון שלה וכשפתחתי אותו הפעוט ניגש להרים אותה, בשניה שראיתי שהיא שבורה לקחתי לו אותה. תאונות קורות.. העניין הוא שכשהתקשרנו לתמי 4 לברר על כספית או חומרים מסוכנים אחרים (והסברנו שהתינוק שלנו נגע והכניס את היד לפה) הם ביררו והחזירו תשובה שאין חומרים מסוכנים בנורה. זה הגיוני?

אין דבר כזה מנורת UV ללא חומר מסוכן בתוכה. אבל! הכמות מאוד מאוד קטנה. כך שגם אם נוגעים מדובר בכמות קטנטנה. אם מישהו נחשף לחומר זו כמות אפסית לעומת החומרים שנחשפים אליהם במהלך יום בחיים. השמירה על התינוק באחריותך ולא באחריות החברה. גם אם מישהו מכם היה מכניס את החומר לפה אין מה לעשות לאחר שהחומר נכנס לגוף. ושוב, מדובר בכמות קטנה ביותר. הסיכון הגדול יותר שהתינוק היה נחתך או מכניס זכוכית לפה. תינוק לא מסתובב ליד או נוגע בדברים מסוכנים כאלה, גם לא במנורה שלמה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות