שימוש לא נכון באוזניות מגן ורעש

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

08/04/2019 | 18:15 | מאת: דורון

שלום, היום ביקרתי במפעל למשך כשלוש שעות בחדרי מכונות, משאבות וקיטור, היו לי אוזניות מגן עם קשת לעורף (שמאפשרות לחבוש קסדה), העניין הוא שלא שמתי לב שיש רצועה שאמורים למתוח על גבי הראש שתחזיק את האוזניות במקומן, במהלך הסיור הרגשתי רעש חזק, לפעמים יותר, לפעמים פחות תלוי בחדר, הידקתי קצת את האוזניות והמשכתי הלאה, בסיום השהייה הבנתי שבגלל שלא הדקתי את הרצועה העליונה, היה מרווח ממש של אצבע בין האוזניה לאחורי האוזן, כלומר הייתי חשוף לרעש. מה ההשלכות? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

לא טוב. אין לך נתונים לגבי עוצמת הרעש לה נחשפת. העוצמה בחדרי מכונות משמעותית. הפגיעה בשמיעה הנה מצטברת ובלתי הפיכה. אז אולי לא תרגיש הבדל משמעותי היום-מחר. אבל תהיה לך ירידה בשמיעה עם החיים אם לא תקפיד על שימוש נכון והנחתה מתאימה של רמת הרעש לה אתה נחשף בתעסוקה. ולא אין דרך לבדוק את הנזק מהחשיפה היום, אלא רק נזק מצטבר. במקרה של חשיפה לרעש מעל רמה של 115 דציבל יכולה להיות פגיעה מידית בשמיעה - תאונת עבודה.

09/04/2019 | 17:53 | מאת: דורון

תודה, כמה זמן רצוי לתת לאוזניים "לנוח" מרעש? אם יש לי אירוע משפחתי היום, האם יש סיכון מוגבר בגלל אתמול? תודה

אין דבר כזה כמה זמן לתת לאזניים לנוח. חשיפה לרעש הנה פגיעה מצטברת. אז על הפגיעה בעבודה תוסיף פגיעה באירוע, ואז מופע מוסיקה ולשמוע מוסיקה בעוצמה בסלולרי... (ראית את האזהרה מעוצמה גבוהה?). למה לדעתך יש חוק המגביל את עוצמת המוסיקה באירועים? הפגיעה בלתי הפיכה. את הפגיעה לא מרגישים מיד. לאט לאט מצטבר הנזק עד שיום אחד לא שומעים טוב. ההמתנה בין חשיפה לחשיפה כך שהפגיעה הנלוות תרד, אך לא תעלם.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות