שימוש בדבק e6000 במשך 5 דקות

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

10/03/2019 | 05:04 | מאת: איתי

היי. קניתי שפורפרת קטנה (ממש קטנה) 5.3מ״ל של דבק e6000 בכדי להדביק פאץ במכנס ג׳ינס, עניין של במשך בערך 5-10 דקות. אחר כך, היה ריח ממש חזק של הדבק ולאחר שקראתי שהדבק מסוכן מיד פתחתי חלון (שהיה סגור לפני). מיד איווררתי את החדר וזרקתי את השפופרת. האם חשיפה לדבק במשך 5-10 דקות מסוכנת כשהחדר היה סגור ולא מאוורר? לא נגעתי בדבק והשתמשתי רק בחצי שפורפרת שגם ככה ממש קטנה. הריח פשוט היה חזק ממש.

לקריאה נוספת והעמקה
10/03/2019 | 05:46 | מאת: איתי

אגב לא שאני הולך להשתמש בדבק הזה שוב ובכלל אני לא משתמש לעולם בדבקים למעט ה5 דקות האלו שהדבקתי את המכנס. פשוט רק רוצה להבין האם יכול להיגרם נזק משמעותי ב5 דקות האלו?

ריח איננו מדד לרמת המסוכנות שבחומר. יש חומרים עם ריח חזק שאינם מסוכנים ויש חומרים ללא ריח בכלל שמהווים סכנת חיים. כאשר מדובר בחומרים מסוכנים רבים לא מדובר בחשיפה אחת, אלא חשיפות מצטברות אשר מובילות לעיתים לפגיעה בריאותית. והחיים חושפים אותך ואת כל אחד להרבה מאוד חומרים מסוכנים גורמי מחלות. חבל שלא קוראים את ההנחיות לשימוש מראש. לשם כך הם שם כדי לצמצם חשיפה מסוכנת, במיוחד לאנשים שלא מכירים את החומר. אם אתה מרגיש טוב, אז אין פגיעה אקוטית. מה יהיה בעתיד. אין שום דרך לדעת. החשיפה המצטברת לחומרים שונים במהלך החיים קובע, ולזה אין ביטוח.

10/03/2019 | 19:58 | מאת: איתי

תודה רבה על תגובתך המהירה. איזה כיף שבאמת יש אלטרנטיבה מוצדקת באינטרנט. כיף!!! :) בהחלט צריך לקרוא על חומרים שמשתמשים איתם פשוט סלסלה קטנה ותמימה כביכול שנמצאת ליד הקופה עם המון שפורפרת כאלו ב1ש״ח בחנות צעצועים ויצירה לילדים, בהחלט נראית תמימה. רק אחרי שהרגשתי ריח חזק מהדבק, ראיתי את ההזהרות גם מקדימה וגם מאחורה. ואז האינטרנט שכמובן מוסיף (שהרי על צינון אפילו באינטרנט לא חסר הבחנות הזויות). אני דיי בטוח שרבים אחרים לא קוראים בכלל הוראות שימוש. אבל טוב לדעת ובהחלט יש לשים דגש אפילו על חומרים שנראים תמימים. תודה רבה. :)

הלואי וכולם היו מגיעים למסקנה החשובה הזאת. על כל חומר מסוכן יש תווית עם הנחיות שקריאה מראש תמנע כמעט על כל התאונות והפגיעות. בריאות.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות