בית חולים וארובות ..שאלה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

26/12/2018 | 23:12 | מאת: רונית

שלום , אני נמצאת בבית חולים ציבורי גדול , הבת שלי כרגע במעבדת שינה , כשהסתכלתי מהחלון של החדר בו היא ישנה הבחנתי שיש מול החלון שלנו על גג של בניין מלא ארובות , ( ממש ממולנו ) האם יש סיכון כלשהו ? איזה חומר נפלט מהארובות האלה ולמה הוא משמש את הבתי חולים ? והאם אפשר להיות רגועים שזה לא מסכן אותנו ?

למה שבית החולים שתפקידו לדאוג לבריאות אנשים ירצה לפגוע בהם? כל הארובות נבנות בהתאם לדרישות ונבדקות באופן קבוע. הארובות משמשות לסילוק של חומרים מסוכנים מתהליכים שונים בבית החולים. סילוק החומרים בגובה מונע את החשיפה של האנשים לחומרים. לדוגמא: מעבדות בית החולים, מערך עיקור ציוד (סטריליזציה), מכבסה אם יש ועוד לפי בית החולים והפעילויות המתבצעות בו.

27/12/2018 | 11:55 | מאת: רונית

כי היו חריגות בבתי חולים ,לא מעט פעמים קראתי כתבות שהיו פליטות של חומרים שמסכנים את כולם לכן אני שואלת , ואגב החדר שלנו היה בגובה של הארובות ..האם עדיין תשובתך היא אותה התשובה ?

יש הרבה מדדים שיש לקחת בחשבון. כיווני רוח, גובה, החומרים שנפלטים... יכולות להיות תקלות. חשיפות מזדמנות אינן מהוות גורם סיכון משמעותי מלבד כותרות ורייטינג. נראה שאת לא מאמינה למערכת אז לא ניתן לשכנע אותך. מאחר שאין לי מושג מהו בית החולים, אין לי מה להוסיף.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות