צבע קיר על בסיס מים והריון

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

06/09/2018 | 16:00 | מאת: אמה

שלום, האם קיים צבע קיר פנים שהוא לגמרי על בסיס מים ללא ממסים אורגניים\ אתרים\ VOC's, אלקאנים? ראיתי שצבעי לטקס\ אמולסיה זה שם כולל לצבעי אקריל, לטקס וויניל סטירן\ פוליוינילים\ PVA אבל להבנתי בחלקם עשויים להיות ממסים אורגניים. כך שגם תו תקן ירוק לא מבטיח בהכרח רק בסיס מימי אלא רעילות נמוכה. אז - האם יש צבע שלחלוטין לא נדיף? פרט לאדי מים בימים הראשונים. וגם ללא עופרת, קדמיום ושאר פיגמנטים\ מתכות שעשויים להיות רעילים? הבנתי שכיום מייצרים ללא Pb אבל מה לגבי השאר? השאלה נובעת מחשש לטרטוגניות בפרט בתחילת הריון, ובמהלכו בכלל. מאחר ואברי העובר מתהווים ורגישים אף יותר מתינוק. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
06/09/2018 | 16:06 | מאת: אמה

כמובן אין הכוונה להמלצה על מוצר, אלא רק לדעת אם ישנם צבעים שלחלוטין על בסיס מים וללא מתכות כבדות וכיוצ"ב. תודה.

יש צבעים שהם על בסיס מים וללא ממסים. לגבי שאר רכיבים צריך לבדוק הרכב של כל צבע לגופו. לא ברור מה הקשר, הרי את לא אוכלת את הצבע, ולאחר הצביעה הממסים מתנדפים.

09/09/2018 | 10:12 | מאת: אמה

תודה. אסביר: מים מתנדפים מהר אבל voc's גם משך חודשים אחרי שלא מריחים דבר. לאחר בחינת msds של צבע שמכונה "על בסיס מים" עם תו תקן ירוק, יש בו %1.2 voc's, וכן פירוט של חומרים. אמנם אינם נבלעים, אך נכנסים לזרם הדם בנשימה. לכן אם יש, מעדיפה 100% בסיס מים. (הצביעה במקום העבודה, אם זה היה תלוי בי, הייתי נמנעת או דוחה זאת). תודה ושנה טובה.

את רוצה שיצבעו ללא חומרי צביעה? אין דבר כזה. גם החומרים הכי טובים תמיד יהיה בהם חומר מסוכן בכמות קטנה. ולמה את מתיחסת רק לצביעה? מה עם פליטות של מכוניות, אוטובוסים? חומרים מסוכנים ומסרטנים באוויר של הבית? מזון המכיל חומרים רדיואקטיביים? קרינה רקע רדיואקטיבית ומייננת? אלה החיים. יש חשיפות לחומרים מסוכנים ולגורמים מסוכנים. ברמות נמוכות הגוף שלנו יודע להתמודד ולטפל בבעיות החשיפה. נכון, לפעמים יש אנשים שנפגעים. אך אין שום דרך על כדור הארץ ובחלל להמנע מכל חשיפה לחומרים מסוכנים.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות