חשיפה לחום של בקבוק מים מטריטאן

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

26/08/2018 | 00:53 | מאת: ספורטאי

שלום רב, יש לי בקבוק מים מפלסטיק רב פעמי שקיבלתי מתנה מהעבודה, ומשמש לשתיית מים קרים בלבד. הרתחתי קומקום חשמלי מנירוסטה ואיכשהו בקבוק המים איכשהו התגלגל ונצמד לקומקום במשך מספר דקות (לא יודע להגיד בדיוק כמה דקות). בסופו של דבר הבקבוק היה מעט חם כשנגעתי בו. לא נראה שנגרם נזק חיצוני לבקבוק הפלסטיק. מדובר בבקבוק פלסטיק שכתוב על "טריטאן" ו"לא מכיל בספינול A" . האם החום היה עלול לגרום לחומרים מסוכנים להשתחרר? האם יש צורך לזרוק את הבקבוק או מספיק לשטוף אותו היטב? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
26/08/2018 | 00:55 | מאת: ספורטאי

על הבקבוק כתוב שהוא עמיד לשימוש במדיח, אבל אני מניח שטמפרטורה של קומקום נירוסטה רותח גבוהה יותר מטמפרטורה של מדיח. תודה רבה,

אין קשר בין הדברים שהצגת. הבקבוק עמיד בטמפרטורה שצוינה. חמים... לא פוגע בבקבוק. ביחס למדיח, מבחינת פגיעה באיכות ושקיפות הבקבוק, אין שום קשר לשחרור חומרים. כללי, אין יתרון לבקבוק העשוי מטריטן ביחס לשאר בקבוקים מפלסטיק המאושרים למזון.

27/08/2018 | 00:27 | מאת: ספורטאי

היי ורד, תודה רבה על התשובה, אבל אני לא בטוח שהבנתי. האם בקבוק עשוי פלסטיק/טריטן נוגע למשך 5-10 דקות דקות במשטח נירוסטה בטמפרטורה של 100 מעלות (מים רותחים) - האם יש לזרוק את הבקבוק מחשש שהוא ישחרר כימיקלים מסוכנים בהמשך או שניתן לשטוף אותו ולהמשיך להשתמש בו? תודה רבה,

"בסופו של דבר הבקבוק היה מעט חם כשנגעתי בו. לא נראה שנגרם נזק חיצוני לבקבוק הפלסטיק" זה התיאור הראשוני של הבקבוק. קבלת תשובה מלאה כבר קודם. שום חומר לא משתחרר בטמפרטורה של "מעט חם". "ולא נגרם נזק לבקבוק". גם אם תחזיק הבקבוק ביד הוא יתחמם קצת, אז מה? כלום.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות