עישון ליד תינוק בן חודש טחצי

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

02/04/2018 | 22:03 | מאת: ליטת

שלום . היום חברה שלי עישנה לידי וההן שלי בן חודש ויצי היה איתי כל העשן אף לכיוון הפנים שלו ..למשך 2 דקות בערך ..האם יש סיכון לבן שלי ? האם זה מסוכן?

לקריאה נוספת והעמקה

חוסר אחריות. לא מעשנים אפילו שניה ליד תינוק בגיל הזה. גם עשן וגם ניקוטין.

02/04/2018 | 23:01 | מאת: המשך

האם החשיפה זהה לזו שאמא בהריון מעשנת והעובר שלה נחשף לעשן ?

עובר לא נחשף לעשן. רק מצב שאין לאמא חמצן גם לו לא יהיה חמצן עם כל המשתמע. כן נחשף לניקוטין שאלות אלה אינן קשורות לנושאי הפורום.

03/04/2018 | 11:42 | מאת: המשך

מהו הנזק שיכול להגרם מאירוע חד פעמי?

03/04/2018 | 18:45 | מאת: המשך

מה יותר גרוע שתינוק בגיל שלו נחשף לעישון פאסיבי באופן חד פעמי או תינוק שחי עם 2 הורים מעשנים שלא מעשנים לידו . ( אבל כן יש להם ריח של סיגריות מהבגדים )

שניהם מסוכנים, תקראי את התשובה לשאלה הקודמת. כל חשיפה של תינוק לעשן מסוכן. לא משנה "פאסיבי" עשן שהוא נושם. חשיפה מתמשכת בעיתית ביותר. אך גם חשיפה חד פעמית מסוכנת, תלוי בכמות העשן והניקוטין שהתינוק נחשף. ראי תשובה קודמת, עלול להיות מאוד בעיתי. ו.... מזמן הוכח שמעשנים גם בחוץ, הם גורמים לעצמם וחשיפה מתמשכת גם בסיום הסיגריה, ולכל מי שבא איתם במגע לחשיפה דרך הבגדים והעור שלהם. אז כאשר התינוק על הידיים ונוגע בבגדים ובעור, הוא נחשף לניקוטין ולשאריות מהעישון שנצמדו לבגדים ולעור. להתקלח ולהחליף בגדים לפני שלוקחים את התינוק על הידיים. כאשר החשיפה מתמשכת הסיכוי לפגיעות בריאותיות עתידיות מסוגים שונים עולה מאוד.

את באמת שואלת? את חושבת שאפשר לחשוף תינוק בין חודש וחצי לעשן סיגריות? לעשן? לחומרים מסוכנים ללא בקרה? לתינוק רגיש או קצת יותר יכול להוביל לאבדן הכרה עד מוות. האם עכשיו זה ברור? בודאי שנגרם לו נזק, אולי קטן אולי גדול. יכולות להגרם פגיעות עתידיות שונות, או החלשה של מערכות בגוף שיובילו לפגיעות עתידות או לחולשה של מערכות. יכול להיות פגיעות מידיות של הרעלה, של פגיעה במערכת הנשימה, בריאות, עליה בסיכוי לסרטן, בכי עצבנות, תופעות כמו גמילה ועוד. אין דרך לבדוק ואין דרך לדעת איזה תינוק יפגע ואיזה לא. לכן, לא חושפים תינוק לעשן סיגריות ולא לניקוטין שבסיגריות!!!

03/04/2018 | 21:29 | מאת: המשך

קודם כל אני לא חושבת שצריך לחשוף תינוק בן חודש וחצי לעשן סיגריות !חבל שכך את מציגה את הדברים..כי יושבת כאן אמא חרדתית שכל הלילה לא הפסיקה לבכות בגלל המקרה וכל היום בחרדות שמא נגרם נזק לתינוק שלי. לא היתי מודעת לכך שחברה שלי הדליקה סיגריה בחוץ ועישנה לידו ( הוא היה בעגלה) ולקחתי את הבת שלי השניה לשירותים .שואלת מחוסר ידע ..מתסכול שאיני יודעת כיצד עלי לפעול ואילו בדיקות לערוך לבני וכמה חמור העניין.

כבר עניתי לך על כל השאלות שלך, ובהרחבה. את רוצה שאשקר לך, שאגיד שהכל בסדר? לא בפורום הזה. הסברים למה עשית לא משנות את העובדות. כאן התשובה, גם אם קשה היא האמת. שאלת מכיוונים שונים, מצבים שונים, והתשובה היא אחת כן עישון ותינוקות מסוכן. בגיל הזה כל חשיפה מסוכנת. אין דרך נעימה להגיד את זה, חוץ מלשקר ולהגיד לך שאין בעיה והכל יהיה בסדר. הורים ממשיכים לחשוף תינוקות לחומרים מסוכנים, אולי מתום לב וחוסר ידע, ובמקרים רבים הילדים נעשים חולים, ולא מבינים מדוע יש עליה בתחלואה של תינוקות וילדים, כאשר הורים חושפים ילדים לגורמי סיכון. אם זה מה שעשיתי, לעלות מודעות, מעולה.

04/04/2018 | 10:10 | מאת: המשך

אז לפי הטיעון שלך מחשיפה חד פעמית לעישון סיגריות ( שגם היה המקום פתוח ) יש סיכוי שבני יחלה בסרטן בעתיד ?

שאלת לגבי מחלות אפשריות וזו אחת מהן. סרטן עלול להתפתח בחשיפות חוזרות, בתשובה לאחת מהשאלות שלך לגבי הורים מעשנים... יש עשרות סוגי פגיעות נשימה ופגיעה במערכות שונות בגוף ולא רק סרטן וגם הן מחלות קשות. מאחר שנראה שאת מעדיפה לטמון הראש בחול ולהאמין שאין בעיה בחשיפה של תינוק בגיל מאוד לעשן מסוכן, אז הדיון סגור.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות