מעבר לבית מיד לאחר סיום בניה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

25/03/2018 | 23:34 | מאת: שני

שלום ד"ר קויפמן, אנחנו מתלבטים האם לעבור לבית שזה עתה סיים בניה בשכירות. לציין כי בבית עדיין ריח חזק של צבע וכולי. יש לנו תינוק בן 8 חודשים ועל כן החשש מבחינת חומרים רעילים שמופרשים מחומרי הבניה. תודה רבה

שוב, כפי שכבר נאמר במקרים רבים - הפורום לא נותן יעוץ ולא המלצות. אתם מחליטים על דרך הפעולה המתאימה לכם. משרד הבריאות יצאה בהנחיה לציבור לאוורר בתים כי מצטברים באוויר חומרים מסוכנים. זו תופעה שקיימת בכל בית בכל זמן. נוכחות ריח לא מלמדת על כמות החומר או מסוכנות שלו. יש בבתים ובסביבת הקיום שלנו הרבה מאוד חומרים מסוכנים ללא ריח.

26/03/2018 | 19:41 | מאת: שני

כמובן שבכל בית יש רעלים שנפלטים. השאלה לא הייתה התייעצות אלא ניסיון להבין האם בבית שזה עתה סיים להיבנות סכנת הרעלים הנפלטים משמעותית יותר בדרך כלל בשל טריות החומרים בבניה.

27/03/2018 | 17:16 | מאת: חי

כל בית חדש נכלל בתופעה הקרויה sick building syndrome או תסמונת הבניין החולה. בדרך כלל התופעה חמורה יותר בבניני תעשיה או משרדים חדשים בהם נפלטים חומרים לאויר מהגומי ,פלסטיק, מתכות ,אלומיניום, הבטון שלפעמים מכיל אפר פחם,שטיחי פלסטיק ועץ מטופל, עקבות של ממיסים ועוד ועוד . ואז העובדים בבנינים חדשים אלה מתלוננים על כאבי ראש ,בחילות ושאר תופעות מוזרות. דרך אגב גם מכוניות חדשות פולטות רעלים בכמות כזו או אחרת במיוחד במדינה חמה כמו בארץ שהמכונית חשופה לשמש יוקדת שעות רבות.

הדברים שכתבת אינם מדויקים. סנדרום הבנין החולה לא מאפיין בתים חדשים אלא דווקא ישנים שעובדים בהם שנים. נמצא מעט מאוד בבתים פרטיים. אין פליטה של חומרים ממכוניות חדשות ולא מישנות - מיתוס בלבד.

התשובה שקיבלתם ללא שינוי. לאוורר. כמה לאוורר אין הגדרות. פליטת חומרים תהיה עכשיו ותמיד. ריח אינו מדד לסיכון שבחומר. להמתין - יום? שבוע? חודש? שנה?

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות