משחק לילדים שהגיע חם מאוד מהמשלוח

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

18/03/2018 | 18:15 | מאת: אמיר

שלום הזמנתי באתר אינטרנט משחק הרכבה לילדים במאות שקלים. במיוחד קניתי את המוצר המקורי שמיוצר בבלגיה שמוטבע על כל חלק מ500 החלקים מאחור משולש עם הספרות 05 ויש את הסימון CE ולמטה את הספרה 19 זה עשוי מהמון חלקים מפלסטיק קשיח אבל גמיש (אבל קצת פחות קשיח מלגו). בגלל שהילדים בני שנתיים וחצי וצפויים לשחק עם זה שנים רבות חלקים שאמורים להישרט כתואצה מהחיבורים - רציתי לשאול האם זה שהומוצר הגיע חם מאוד, כנראה בגלל הקופסא האטומה שהוא נמצא בה ואוחסן בקופסאת פלסטיק שקופה גמישה שכנראה מכילה גם בספינול A/ האם זה לא מפריש רעלים כתוצאה מהחום? הילדים אמורים לגעת בזה הרבה מאוד וגם להכניס לפה מדי פעם לפחות בשנה הקרובה. תודה

החומר ממנו עשוי המשחק הוא פוליפרופילן, אין בו סיכון לילדים גם אם יכניסו אותו לפה שוב ושוב. פוליפרופילן מאוד יציב. הוא מקבל סדקים והופך שביר כאשר תשאיר אותו בחוץ בחשיפה לשמש. חימום מעל 130 מעלות יגרום להמסה של החומר. אפשר להניח בסבירות גבוהה שהטמפרטורה של המשחק לא עברה 40-50 מעלות, טמפרטורה באוטו ביום קיץ חם. אם כן, לא הייתם יכולים לגעת בקופסה. בטמפרטורה כזו לא קורה דבר למוצר. שימוש בפוליפרופילן לא מצריך תוספים. המוצר יש לו אישור CE האומר שאין בו תוספים מסוכנים ונבדק שאינו מהווה סיכון לילדים. למה שיהיה ביספנול A בפלסטיק? משרד הבריאות הוציא הודעה רשמית שאין סיכון בביספנול A, רק כנראה שכחו לעדכן את הציבור. יש הרבה מאוד סוגי פלסטיק שקוף ללא הוספה של ביספנול A. במקרה זה אולי הוסיפו מעט פוליאתילן לשיפור שקיפות וגמישות. גם הוא פוליאתילן חומר פלסטי בטוח.

19/03/2018 | 23:59 | מאת: אמיר

שלום שוב תודה על תשובתך. החשש הוא שהמוצר היה שעות רבות או ימים רבים בחום רב וכן ייתכן ש40 מעלות בשיא החום. האם הוא לא מפריש רעלים בחום ממושך? ולגבי סדקים החלקים נראים חזקים השאלה אם הוא פחות עמיד כתוצאה מזה? שאלה נוספת בנוגע לילדים, האם הזמנת בגדי ילדים מסין, תחתונים וגופיות יכוללהיות שיהיו בהם עופרת או רכיבים רעילים? והאם יש פיקוח בבגדים שמיוצרים באנגליה לעומת זה? גם אם כתוב תחת המותג שהוזמן מאנגליה שזה מיוצר בסין? שאלה לגבי עובש גם. ארון מלא בעובש, מרבד עובש לצערנו שהתגלה במטבח, הארון היה סגור רוב הזמן, האם נבגים בכל זאת משתחררים מארון סגור כשפותחים פעם ב..לנקות? וכרגע אנחנו צריכים לנקות אותו כשהילדים לא בבית. האם יספיק לקשור מטפחת לפנים, להגן על קנה הנשימה, לנקות הכל באקנומיקה ולנקות את הריצפה במטבח, לאוורר את המטבח כמה שעות- כדי שהילדים לא ייחשפו לנבגים או שהם יתפשטו מהר בחלל הבית וצריך ניקוי של כל הבית או כמה זמן צריך לאוורר כדי שפעוטות גילאי 2-3 לא ייחשפו לנבגים"? (לגבי מיגור העובש זה כבר נזמין מישהו) השאלה נקודתית לגבי הניקוי הראשוני תודה.

ענינו על השאלה הזאת כבר בסיבוב הראשון. אין סיכון גם זמן ארוך בחשיפה לחום. הבעיה לא שחרור חומרים מסוכנים כי לא משתחררים. בעיה של איכות של הווצרות סדקים מיקרוסקופיים שאתה לא יכול לראות בעין רגילה. לשאלותך האחרות הפורום לא מתיחס לשאלות כלליות. אלא לאירועים אמיתיים. אולי יש אולי אין, אין לדעת בלי לבדוק בפועל. כל הבית מלא נבגים. זה שיש עובש ועוברים לידו, פותחים וסוגרים דלת מספיק תנועת האוויר כדי לפזר הנבגים בכל בבית. מטפחת לא עוזרת להגנה מפני אקונומיקה. ולדרך הפעולה, אנחנו לא פורום יעוץ ולא נותנים יעוץ.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות