חלקיקי EPS האם מסוכן?

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

13/03/2018 | 18:42 | מאת: ליטי

שלום דר', הזמנתי מחול כרית שהתוכן שלה הוא גרגירי EPS, לפי מה שקראתי באנטרנט זה קלקר , הכרית הגיעה עם ריח של פסטיק /דבק חזק, הכנסתי אותה למכונה עכשיו , אבל ארצה לשאול האם מסוכן לשימוש? לא בריא?

קלקר בתוך כרית איננו בעיה. לפי התיאור שלך כנראה יש עוד חומרים שנותנים חיזוק וצורה לכרית. הריח איננו של קלקר אלא של החומרים האחרים. מקווה שלפי ההנחיות אפשר לכבס את הכרית, כי קלקר כשלעצמו לא כל כך עמיד בכביסה...

14/03/2018 | 09:22 | מאת: ליטי

אבל בקלקר יש סטירן שזה חומר מאוד מסוכן לא?? , והבד העוטף של הכרית הוא Spandex .אשמח לתשובתך

קלקר מיצרים מסטירן. פעם שהתהליך נגמר אין שם יותר סטירן. הסטירן ישתחרר שוב רק במקרה של שריפה או כאשר תשפכי חומצה על הכרית. מאחר שהקלקר לא חומר חזק, הוא מתפורר, גם אז לא משחרר סטירן, כנראה הוסיפו חומרים לציפוי וחיזוק שלו, כדי שהכרית תשרוד וזה הריח שאת מרגישה. הבד העוטף לא מהווה בעיה באופן רגיל.

14/03/2018 | 19:32 | מאת: ליטי

תודה על תשובותייך דר', לפי מה שעתוב הכדורים הקטנים בפנים הכרית הם מחומר EPS , לאחר הכביסה של כל הכרית נשאר פחות ריח ממה שהיה קודם אבל עדיין יש קצת , אבל עדיין ברצוני לשאול האם מסוכן? תודה רבה

כל חומר מסוכן, כתלות בכמות חשיפה, רעילות, גורמי מחלות, זמן חשיפה, רגישויות ועוד גורמים. חומר יכול שיהיה לו ריח חזק ולא נעים ויהיה ברמת סיכון נמוכה מאוד. חומר יכול שלא יהיה לו ריח בכלל או ריח נעים והוא יהיה מסוכן ביותר. ריח איננו מדד לכמות חומר או לרמת הסיכון שבו. שמחה שהכביסה עזרה. ה EPS איננו מהווה בעיה. החומרים האחרים, אין לי מושג מהם, ולכן כל תשובה תהיה לא מקצועית.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות