פתלטים בבדים של ספות

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

11/03/2018 | 08:10 | מאת: דנה

שלום בעקבות כתבה על כך שפתלטים נמצאים במוצרחם רבים רציתי לדעת האם ייתכן שימצאו גם בבדים של ספות והאם ישנה סכנה בכך? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

תלוי בסוג הריפוד, יכול שיהיה יכול שלא. השאלה כללית מדי. כל חומר מסוכן יש בו סיכון, תלוי בכמות, דרך החשיפה, זמן החשיפה לחומר רגישות לחומר ועוד גורמים משפיעים.

14/03/2018 | 14:40 | מאת: דנה

אם כך, כיצד ניתן לדעת לגביי סוג בד מסוים? האם יש בארץ ביקורת עך דברים מהסוג הזה? יש תו תקן לרהיטים?

אפשר לדעת כי הדברים צריכים להיות כתובים על תווית הבד. על היצרן לדווח תכולה של חומרים מסוכנים במוצרים. פתלטים אינם החומרים הכי מסוכנים בסביבת הקיום שלנו. עשו כתבה ופתאום כולם חוששים. אבל יש חומרים הרבה יותר מסוכנים והם חלק מהחיים. יש בקרה ותקנים לדברים שמהותיים. דברים אחרים לא בתקינה.

14/03/2018 | 21:57 | מאת: דנה

תודה על תשובתך. האם ישיבה על ספה נחשבת דרך חשיפה לחומרים?

כמו שאמרתי יש חומרים הרבה יותר מסוכנים מפתלטים בבית ובכלל בסביבת הקיום שלנו. ו... עדין לא ברור למה את חושבת שבכלל יש פתלטים בבד של הספה... וגם אם יש, החומר צריך לצאת מהבד לפני שהוא יגיע לגוף של היושב. דרך החשיפה העיקרי איננו דרך העור. עלול לגרום לגירוי בעור, אודם, אי נוחות או לתגובה אלרגית.

15/03/2018 | 08:03 | מאת: דנה

סליחה, מה הכוונה בכך שהחומר יוצא מהספה עוד לפני שמגיע לגוף? האם הכוונה שיוצא ומתנדף ולא נשאר או שבאופן קבוע יוצא לאויר?

השאלה שלך כבר לא קשורה לפעילות הפורום... צריך להבין דרך פעולת חומרים מסוכנים. יש לזה קורסים ולימודים נרחבים. השאלה שלך כנראה אין לה בסיס, כי אין שום סימון שיש פתאלטים בספה, הסיכוי לפתאלטים בבד הספה נמוך ביותר. יש הרבה מאוד סוגים של פתאלטים חלקם אין בהם שום בעיה. וגם האחרים אינם מסוכנים במיוחד. אם יש לך חומר בתוך משהו, כדי שהוא יגיע אליך הוא צריך לצאת החוצה ולבוא איתך במגע. יש פתלאטים נדיפים ויש כאלה שלא. הנדיפים יכולים לעבור לאוויר ואתם תנשמו אותם. האחרים, במגע עם הבד יש סיכוי שאולי החומר יגע לכם בעור ויגרום לגירוי. מאחר שסביר שמוכר הספה לא רוצה שתחזרו אליו כי יש גירוי בעור, במיוחד שיש הרבה מאוד חומרים אחרים ואין הכרח להשתמש בפתלאטים.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות