נשימת אבק קידוח תינוק

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

20/12/2017 | 20:10 | מאת: מוטי

ד"ר קויפמן שלום, היום כשקדחתי בתיקרה בני התינוק היה בחדר (לא הייתה אפשרות להוציאו..) לאחר הקדיחה החדר התמלא אבק קשיחה על הרצפה והרהיטים ואני חושש כי הוא נשם חומרים שעלולים לפגוע בבריאות..האם זה אכן היה מסוכן? האם את הבגדים שלו שהיו ברחבי החדר והתמלאו אבק מספיק לכבס רק? תודה

לא ברור מה הערך של השאלה לאחר האירוע. תמיד יש דרך לא לחשוף ילדים לחומרים מסוכנים ללא צורך. מה עוזר אם מסוכן או לא? הרי כבר עשית התהליך. אין שום דרך כרגע לדעת אם הילד נפגע או לא. אין דרך לדעת עכשיו אם החשיפה הזאת תהיה משמעותית בהמשך הגידול שלו. תקווה שלא. הכביסה ממש לא מעניינת. כביסה רגילה תספיק, כמה זה שולי לעומת החשיפה הנשימתית.

21/12/2017 | 07:57 | מאת: מוטי

אשתי הוציאה אותו החוצה אבל מישהו בדיוק הדליק איזה משהו עם ריח נוראי אז היא החזירה אותו מהר ולכן זה קרה. זה ממש מדאיג מה שאת אומרת, הייתי בטוח שזה לא מאוד נורא כי בכל זאת חשיפות כאלו יש גם כשהולכים ברחוב. אני ממש מקווה שלא גרמתי נזק לילד שלי. האם יש צורך או דרך להיבדק?

21/12/2017 | 08:02 | מאת: מוטי

וכן מדובר בחור אחד בתקרה. אני ממש מודאג כרגע, האם באמת יכול להיות שנפגע? אלו לא חלקיקים גדולים שלא שוקעים בריאות?

לפי התיאור הראשון קידוח רציני כל החדר, הבגדים... האבק שנוצר חלקו חלקיקים גדולים, אך יש גם קטנים שניתנים לנשימה לעומק הריאות. נכון, חלק מהחיים, רק להמנע ככל האפשר מחשיפה מיותרת כדי לא לגרום לפגיעה מאוחרת יותר בחיים.

ואפשר היה להכניס אותו לחדר אחר בבית. אם אין תמיד יש שרותים, מטבח, ללכת לשכנים.... מדובר בתינוק, זה לא אדם מבוגר, לכן יש להזהר יותר. מאחר שאין דרך לבדוק צריך להמנע מחשיפה. ומאחר שבמהלך החיים הילד יחשף בסביבה להרבה חומרים מסוכנים יש לצמצם חשיפה שאינה הכרחית. חלקיקים ברי-נשימה אינם בריאים לריאות. אם נגרם נזק או לא לא נדע.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות