חשיפה/חשיפות קצרות ל uv

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

10/09/2017 | 17:26 | מאת: גיא

שלום, אני עובד במפעל שמרכיב מכונות שמכילות נורות uv ארוכות שמשמשות להקשיית דבקים, בחלק מהזמן כשעובדים על המכונות, ניתן לראות את האור הסגול של ה uv, לעיתים במרחקים קצרים של מטר-מטר וחצי ממקור האור אבל בדרך כלל מדובר על החזרי אור ולא מקור האור עצמו. כמובן שאני משתדל כל הזמן להיות עם משקפי uv אבל קרו מספר מקרים של חשיפות קצרות בלעדיהם. רציתי לדעת מה רמת הסיכון בחשיפות קצרות שכאלה? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
10/09/2017 | 20:17 | מאת: גיא

וגם אשמח לדעת מה בנוגע לשאר הגוף (פנים, ידיים)? תקין שהם ללא הגנה כלשהי?

כמו להיות בשמש ללא הגנה. וכמו בשמש הנזקים הקטנים מצטברים. ידיים אפשר לשים כפפות בד נוחות לעבודה או כפפות מתאימות אחרות. לפנים, כמובן אפשר מגן פנים שלם, ולא רק משקפיים ושימוש בקרם הגנה.

UV אתה לא רואה. זה מעבר לתחום הראיה של העיניים שלנו. אתה רואה אורכי גל בתחום הנראה הקרוב לUV. עדין, אם יש פיזור של אורכי גל אלה, יהיה פיזור גם של UV. זה בדיוק כמו להיות בשמש ללא הגנה. לזמנים קצרים ולזמנים ארוכים יותר. ומאחר שאין לך את האטמוספירה לסינון חלק מהקרינה המסוכנת (UVC) הסיכון מעט גבוה יותר במיוחד לעור. אז, משקפיים חשוב ביותר! אחרת קטרקט עלול להגיע מוקדם מהסביר.אך לא מספיק. הגנה המחוייבת בחוק הוא כמובן בגדים ארוכים מבד צפוף המתאים לUV, קרם הגנה, משקפי UV וכמובן הדרכות ובדיקה של המנורות מאחורי מסך בולע UV.

10/09/2017 | 22:56 | מאת: גיא

אני מבין, והאם זה שאני לא מרגיש כוויות או כל תופעה אחרת בעור ובעיניים אומר שלא נחשפתי לרמה מסוכנת? תודה רבה על המענה המפורט והמהיר!

לא ממש לא. זו אחת הבעיות הקשות בחשיפה לשמש ולקרינת UV. עד שמרגישים מאוחר מדי, כבר כוויות וזו חשיפה גבוהה. ובקטנה, הפגיעות מצטברות, כמו בתופעת הקטרקט לדוגמא. כמובן, רוב האנשים לא יקרה להם שום דבר. אך, לצערנו יש אחדים שיפגעו. מאחר שלא יודעים מי עלול להפגע, יש להזהר תמיד.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות