בדיקת דם לנוכחות עופרת

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

10/07/2017 | 23:33 | מאת: א

שלום אני מעוניינת לבצע בדיקת דם לעופרת לבני שבלע ולעס חתיכות מצעצועים זולים מגומי שהצבע שבהם מתקלף צעצועים זהים לגמרי הורדו מהמדפים בחו"ל כמה פעמים בגלל ממצאי עופרת חריגים בחול. איך אני מקבלת הפנייה לבדיקה כזו? והאם עופרת נשארת בדם גם תקופה אחרי החשיפה (למשל כמה חודשים) או שהיא יכולה לצאת אבל הנזק כבר נעשה? שאלה שנייה, איך יודעים אם בכלי מטבח מזכוכית אין עופרת? ואחרון, קראתי שבבדי לבד, יש עופרת ונחשפים אליה בנשימה היכן שיש בדים או שטיחי לבד. זה נכון באופן גורף?

לקריאה נוספת והעמקה

כל בדיקת דם צריכה להיות בהפניה של רופא/ת הילדים שלך. בדיקת עופרת בדם משמעותית בימים הראשונים לאחר החשיפה, גם רק כדי לדעת אם היתה חשיפה וכמה. מעבר לזה אין מה לעשות. גם בחשיפה גבוהה בילדים קטנים, התרופות להוצאה מידית של העופרת גורמות לתופעות לואי קשות מדי ולא נותנים אותם לילדים. בכל מקרה כבר עבר זמן (מעבר ליום-יומיים) אם היתה חשיפה, חלק יעזוב את הגוף, השאר יספג בעצמות ובאזורים נוספים בגוף. ואין דרך לדעת אם נספג וכמה. בעופרת יש להמנע מחשיפה! לגבי זכוכית, העופרת שם לא בצורה מתכתית והיא חלק מהמרקם ולא משתחררת בשימוש רגיל. כן תשתחרר בסביבה חומצית (כמו משקאות קלים) ובסביבה של ממסים כמו אלכוהול. ומה זו שאלה גורפת? הדברים אף פעם לא שחור-לבן. לבד בסיסי אין בו עופרת. אם משתמשים בצבע מכיל עופרת, בדיוק כמו כל בד אחר יהיה עופרת, אך צבעים אלה אסורים לשימוש.

12/07/2017 | 01:18 | מאת: א

תודה לך. אני יודעת שצריך להימנע מחשיפה רק שכמות הצעצועים שיכולים להיחשד עם עופרת או הכלי זכוכית או המים בברז והבנתי שאפילו בסירים - עצומה. הצעצועים בעיקר מטרידים אותי. הבנתי מתשובותייך כאן שמכון התקנים לא בודק כל מכולה שנכנסת לארץ, נכון? הבנים שלי שיחקו חודשים עם בובות וחלקים שהצבע מהם התקלף (אפילו בגירוד קל), בלעו חלקים קטנים בלעיסה, אלו בובות צעצוע מגומי עם מעטה דק של צבע מעליהן שמקלף אפילו בשפשוף קל, אז איך לא אדאג? העפתי אותם אבל חודשים הם היו להם בידיים ובפה. האם אין משהו תזונתי שמנטרל השפעות עופרת? ומה לגבי סירים שמיוצרים בסין (מנירוסטה), שמעתי שיש סירים שיש בהם עופרת. זה שאסור לא אומר שמתייחסים לזה. 50% מהזמן אני פותחת צעצועים ויש להם ריח מסריח, גם כשקונים מחנויות מוכרות (כמו שילב). מה אני אמורה לעשות? תודה לך.

1. לא יודעת מאיזו שאלה לקחת את הציטוט. לא להוציא דברים מהקשרם. 2. צבע מתקלף לא אומר עופרת, אומר איכות נמוכה של המשחק. 3. אם את מודאגת תקני צעצועים איכותיים עם תג בדיקה ואישור. 4. קבלת על זה תשובה כבר בשאלה הקודמת - אין שום דבר שממנטרל עופרת. 5. נרוסטה לא מכילה עופרת. אנחנו לא מתיחסים לשאלות של "שמעתי". 6. הריח הוא לא מהעופרת אלא מחומרי הפלסטיק. תפתחי בחוץ ותאווררי אם זה מפריע לך. לא בהכרח ריח לא נעים מסוכן, ולא בהכרח ריח נעים או העדר ריח לא מסוכן.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות