שאלה על הדברה בזמן הריון

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

07/07/2017 | 00:19 | מאת: לינוי

שלום. אני עובדת במעון ולפני כמה ימים בוצעה הדברה , המדביר אמר שאפשר לחזור למעון למחרת כבר ! אני בהריון בשבוע 7 וכמובן שמאוד חששתי וחזרתי רק לאחר יומיים וחצי מאז ההדברה ! אך עדין אני מאוד חוששת שעשיתי נזק לעובר ! כמובן שהחברות שלי לעבודה אמרו שהן שטפו את הכיתה לאחר ההדברה. האם החשש שלי מוצדק ? אני כבר כמה ימים לא ישנה מהפחד שאולי עשיתי נזק ! זה הריון שהגיע אחרי המון שנים ! את ההדברה עשו חברות טבע הדברות

08/07/2017 | 13:35 | מאת: המשך

עכשיו מתברר שעשו שטיפה רק באמצע הכיתה , ולא בפינות כי יש שם תמיטות של הילדים! האם יומיים וחצי זה היה מספיק בכדי שהחומר יתפרק ואין סיכון?(מזכירה לך שחזרתי לעבודה אחרי יומיים וחצי כי חששתי ) ואגב הבנתי שמדביר השתמש בחומר פרטתרואידים (מקווה שרשמתי נכון )

יש הרבה פריטרואידים שהם חומרי הדברה ברמת רעילות נמוכה יותר. מניחה שהשתמש בחומר בהתאמה להדברה הנדרשת (מקקים, נמלים). המדביר לא מפזר סתם חומר לכל כיוון. הוא מבצע הדברה לפי תכנית ולפי התנהגות החרקים - הם לא מסתובבים באמצע החדר אלא ליד הקירות. חומר ההדברה הוא על הרצפה ובפינות ורובו כבר התפרק מזמן. גם מה שנשאר לא קופץ. הוא שם כי שם יגיעו החרקים. אז, בהריון לא בהריון, ילדים לא ילדים החומרים לא קופצים.

09/07/2017 | 10:02 | מאת: המשך

מה הכוונה החומרים לא קופצים ? זאת אומרת שהחומר נשאר שם לפי מה שאני מבינה ? כי אם כן זה בעייתי מבחינת אישה שבתחילת הריונה ?

שני דברים ביחס לסוג ההדברה שתארת 1. מדובר בפריטרואידים, חומרי הדברה המתפרקים במהירות רבה. מספר שעות עד מספר ימים והחומר מתפרק לגמרי. תוצרי הפרוק לא מהווים. אחד הדברים שעוזר לפירוק מהיר הוא מים ואור. כך, שאחרי יום כבר אין חומר פעיל כמעט באזורי ההדברה, ואחרי מספר ימים לא נשאר כלום. 2. החומרים הם מוצקים. ממסים אותם כדי שאפשר יהיה לפזר אותם כי הכמות מאוד קטנה. לאחר הפיזור הממס מתנדף והחומר המוצק נשאר על הרצפה ליד הקיר. הוא שם, כמו חול, הוא לא עף באוויר. הוא נשאר על הרצפה. לכן, בלי קשר הריון או לא. אין חשיפה לחומר. אין טעם להכנס לחרדות מיותרות.

המדביר הוא מדביר עם רשיון ונתן הנחיות איך לפעול. אם אמר שאפשר לחזור לאחר יום אפשר היה לחזור לאחר יום, וגם זה עם מקדם בטיחות גדול. אחרי יומיים וחצי זה הרבה מעבר לנדרש הסביר.

13/07/2017 | 14:09 | מאת: המשך . מאוד לחוצה

היום מתברר שהבנות לעבודה לא עשו שטיפה יסודית . הן שטפו רק באמצע הכיתה ולא בפינות כי יש שם את מיטות הילדים . היום במקרה הזזתי את המיטות וראיתי חומר לבן בפינות . מה שמדאיג אותי שאמרת שמה שגורם לפירוק החומרים זה מים ואור . מה שלא היה שם ! אור לא היה כי מתחת למיטה המקום חשוך . ומים לא היה כי הן לא עשו שטיפה יסודית. מזכירה לך שאני בתחילת הריון וכבר שבועעים שאני עובדת שם ! אשמח לעזרה האם עדיין קיימת סכנה ( החומר פריטרואידים )

כמה חבל שאת לא קוראת את כל התשובות וחוזרת ושואלת ולחץ בלי הצדקה. 1. כמות החומר הפעיל בתוך התכשיר הוא חלקי אחוזים. הרוב הוא חומר מילוי ללא שום פעילות, סתם כמו חול או מלח או קמח, שעוזר לפזר באופן נוח את חומר ההדברה. מה שאת רואה היא אבקת הפיזור ולא החומר. 2. מה שלך נראה חושך לחומר זה לא חושך, 3. חומרים ל א ק ו פ צ ים!!! 4. זה שאת בהריון אין לו שום קשר להדברה זו בפריטרואידים. לא טוב לך שהחומר שם, תשטפי את. בצורה טובה. 5. מספיק עם שאלות שאין בהן שום תועלת.

20/08/2017 | 21:49 | מאת: יונה

גם לי קרה משהו דומה, אני גם קצת מודאגת.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות