שאלה נוספת לגביי המגבונים

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

04/06/2017 | 18:29 | מאת: קובי

שלום לך ד"ר ותודה רבה על התשובה המפורטת לגביי המגבונים. יש לי שאלה נוספת החומר הפעיל במגבונים הוא isopropyl alcohol ואנחנו מדי פעם משתמשים גם בבית לחיטוי משטחים איתם ולפעמים מנקים גם את מדפיי המקרר עם המגבונים האם זה בסדר והשימוש בטוח במקרר?בתודה מראש

עכשיו אתה משנה לגמרי את נתוני היסוד. בשאלתך הקודמת התיחסת לאלכוהול, כמו זה ששותים וכך ניהלנו את הדיון. עכשיו אתה מדבר על מגבונים על איזופרופנול, לא שותים אותו ולא אוכלים אותו. ו...אם בעבודה המגבונים לא נעימים לכם, למה אתם לוקחים אותם הביתה? החומר דליק, ואם ישאר במקרר והמקרר יתחיל לפעול עלול להוביל לשריפה. מגבוני תינוקות רגילים מנקים גם כן. סיכון גדול להשתמש באיזופרופנול במקרר ביתי. אם אלה המגבונים בעבודה, לא מדובר באתנול, אלא באיזופרופנול. יש לבדוק את סביבת העבודה אולי נדרש ניטור כדי לדעת כמה יש, כדי לשפר ולדאוג שהחשיפה תהיה קטנה ככל שאפשר כי זה חומר לא בריא. הרבה פחות בריא מאתנול. אך עדין גם לחומר זה לא נדרשות שום בדיקות רפואיות.

05/06/2017 | 11:27 | מאת: קובי

תודה על התשובה ד"ר .עד כמה לי כל האלכוהול לחיטוי ידיים ומשטחים של דר פישר הוא על בסיס איזורפרופיל ואנחנו משתמשים בו מדי פעם בבית כי הבנתי שהוא חומר חיטוי מצויין ואשתי מדי פעם מנקה את המקלחות איתו במקום אקונומיקה ..אני יפסיק להשתמש בו למקרר תודה ..האם אני צריך צריך עכשיו להוציא את כל המקרר ולשטוף את המדפים בגלל מה שאמרת הוא עלול להיות רעיל במקרר?ובאופן כללי על משטחים במטבח הוא בטוח אם הוא מתייבש היטב? דרך אגב זה המרכיבים שלו בדיוק isopropyl alcohol 70%,water,chlorhexidine gluconate 0.3%,fragrance,aloe barbadensis.

05/06/2017 | 13:26 | מאת: קובי

משהו נוסף גם שדברתי עם השירות לקוחות של דר פישר בזמנו לגביי אשתי וגם על המוצר עצמו לא רשום איזה אזהרה בקשר לבליעה או שאיפה שלו רק על העניין של גירוי לעור.

רואה שאתה שואל בכל הכיוונים.... ואין לי שום דרך לדעת בדיוק מה שאלת ומה ענו חל ואין לי שליטה מה כתוב על האריזה. איזופרופנול 70% דליק, רעיל (בקבוצת רעילות נמוכה, אך רעיל), גורם לגירוי עיניים חמור, גורם לישנוניות, גורם לסחרחורות, גורם לפגיעה בכבד, עלול לפגוע בעוברים ובפוריות ועוד ועוד. לא מדווח שגורם לגירוי בעור.

מגבונים יש עם אתנול ויש עם איזופרופנול. יש להגיד מהו הסוג אחרת הכוונה לאתנול. זו הצורה שבה קוראים שמות לחומרים. אם לא אומרים בדיוק מה החומר לא ניתן לקבל תשובה מדוייקת. אנשים רבים קוראים לחומרים בשמות שגויים וכתוצאה מכך יש הרבה אי הבנות ותקלות. ניקוי אמבטיה ושירותים עם מטליות חיטוי אלה ממש לא נדרש. גם יש להזהר עם כלורוהקסדין כי עם הזמן הקרמיקה/חרסינה ישנו לכם את הצבע. ובמקום אקונומיקה כמובן אפשר להשתמש בחומץ או במלח לימון. איזופרופנול בניגוד לאתנול הוא הרבה יותר רעיל לנו, ולגמרי לא מומלץ לשימוש רחב ללא בקרה. לגבי המקרר לא אמרתי רעיל, אלא עלול לגרום לפיצוץ/שריפה.

07/06/2017 | 01:42 | מאת: קובי

אני ממש מודה לך על התשובות המפורטות שלך..1..את חושבת שאם אשתי נחשפת המון למגבונים מזה שציינתי לך האם יש נהליי עבודה מסויימים שכדאי שתשים לב אליהם בשימוש בעבודה והאם כדאי שתשים כפפות? 2....ואם תוכלי בבקשה להגיד לי איך אני יכול לנקות את המקרר מבפנים מבלי לסכן אותו כי המון פעמים יש שאריות של מים מהבשר וכדומה שהבנתי שכדאי לחטא? 3..ואם אני ישיג לשימוש ביתי מגבונים על בסיס אתנול זה פחות מסכן נכון? תודה רבה על התשובות והסבלנות הרבה וסליחה על השאלות הרבות .....

אין בעיה עם שאלות שהן בתחום הפעילות של הפורום. 1. כמובן שלא ניתן בשלט-רחוק לתת הנחיות ולהגדיר נהלי עבודה. הנחיות לעבודה, הרופא המנהל את המרפאה צריך לספק הוראות, הדרכות וציוד מגן אישי. אם הוא לא עושה את זה כדאי לפנות לאיגוד או למשרד הבריאות. לגבי כפפות, לא מוגדרת בגליון הבטיחות סיכון לעור בשימוש באיזופרופנול ומגע בידיים. ולכן, כפפות אינן הכרח. כמובן זו מרפאה, אז יכול להיות שיש דרישות פרטניות של משרד הבריאות שמנהל המרפאה צריך להכיר ולספק לעובדים. 2. אני לא מכירה אף אחד שמנקה מקרר עם אלכוהול. אם יש נזילות מהאוכל לשים אותם בכלים מתאימים. ניקוי פשוט עם מים ומעט סבון צריכים לעשות את העבודה במקרר ביתי. 3. אתנול, ממש לא! מסוכן כמו איזופרופנול. הבעיה היא שחומרים אלה נדיפים ודליקים. האדים עלולים להצטבר במערכת החשמל של המקרר. ואז, חס וחלילה, ניצוץ מהפעלה של המקרר עלול להצית את האדים. לא בעיה של רעילות אלא בעיה של דליקות.

11/06/2017 | 01:12 | מאת: קובי

תודה רבה.... התכוונתי לאתנול במגבונים לחדרי מקלחת ושירותים לא במקרר האם עדיף ויותר בטוח להשתמש? ורציתי לדעת האם איזופרופנול גם מתנדף באויר ?והאם ניקוי בתוך המקרר בחומץ יכו להיות יעיל או גם בעייתי?

נראה שאתה לא קורא את התשובות. נאמר שאין הבדל בין אתנול לאיזופרופנול בסיכון שריפה. התשובות לשאלות ולא למה התכוונת. גולש כבר מעבר לתחום הבטיחות לאזור תחזוקת בית ונקיון. וגם על זה כבר היו תשובות.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות