שאלה לגביי מגבוניי חיטוי

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

08/05/2017 | 00:28 | מאת: קובי

שלום רב לך ד"ר...אשתי עובדת בתור סייעת של רופא שיניים ובמשך כל היום בעבודתה היא נדרשת לחטא את משטחי העבודה עם מגבונים של דר פישר 70 אחוז אלכוהול שהריח שלהם הוא יחסית חזק ..האם יכול להגרם לך נזק באיזשהו צורה אם היא נושמת הרבה ומנקה איתם?תודה מראש...

לקריאה נוספת והעמקה
08/05/2017 | 00:48 | מאת: קובי

שכחתי לציין שבמגבונים שהיא הראתה לי חוץ מ70 אחוז אלכוהול הם מכילים גם חומר שנקרא cholrhexidine gluconate בתודה מראש..

כלורוהקסדין הוא חומר חיטוי טוב מאוד, הנמצא בשימוש רחב בבתי חולים ובמרפאות. החומר אינו נדיף ולא מהווה בעיה נשימתית.

אלכוהול הוא זה שמתנדף מהמגבונים. הריח חזק וכדאי שיהיה אוורור בזמן הניקוי מאחר שהדבר דומה לשתיה של אלכוהול (בירה, יין). כדי לדעת אם הכמות גדולה יש לבצע ניטורים (בדיקות) מאחר שכנראה לא מדובר בכמויות גדולות, פשוט לוודא אוורור של המקום בזמן ניקוי.

12/05/2017 | 18:36 | מאת: קובי

אז בהנחה שהיא משתמשת הרבה וגם אם אין אוורור מספיק הכי הרבה שיכול לקרות שכמו השפעת אלכוהול בשתייה "קצת תתפוס ראש ו?לא יהיה סיכון לנשימתה חשיפה מרובה של אלכוהול?

תשובה מעט ארוכה אך מקווה שיהיה ברור יותר ויענה על השאלה, אם לאו ארחיב עוד לפי שאלות שלך. קודם כל יש להבדיל בין חשיפה תעסוקתית לבין מה שמותר בבית. אין סיבה לחשוף את האוכלוסיה לחומרים מסוכנים ללא צורך. בעבודה אין ברירה, צריך לעבוד עם חומרים. ובדרך כלל חשיפה תעסוקתית מותרת היא בסדר גודל יותר גבוהה מהחשיפה בבית. חשיפה תעסוקתית מוגדרת ל 8 שעות עבודה. חשיפה תעסוקתית משמעותה היא שניתן לחשוף עובד לחומר מסוכן עד לרמה המוגדרת, ללא ציוד מגן אישי, יום אחר יום, בלי שיגרם לו נזק בריאותי. לכן, קודם כל אין בעיה עם החשיפה, רק צריך לוודא שאינה ברמה מסוכנת. חומרים שונים יש להם רמות חשיפה שונות כדי שיהיו מסוכנים, וכל חומר יש לבדוק בפני עצמו. ולשמחתי ולשמחתך, אלכוהול הוא חומר ברמת סיכון נמוכה מאוד. מדהים, כל הזמן אומרים לנו מסוכן, והנה רמת סיכון נמוכה. ההבדל בין אלכוהול לחומרים אחרים הוא שאלכוהול אנחנו יכולים לצרוך (לשתות, להוסיף לאוכל), כך שצורכים ממנו כמות גדולה מאוד. בכמות גדולה הוא מסוכן, בכמויות קטנות הגוף שלנו אין לו בעיה לטפל בו ללא בעיות בריאות. חומרים מסוכנים הנמצאים בסביבת העבודה, או כאלה שבבית, רק אין אפשרות לאכול ולשתות אותם בכמות של כוסות כמו אלכוהול, אפשר להחשף אליהם מעט מאוד לפני שתהיה סכנה של פגיעה בריאותית. דוגמא מחומר "שמותר", הניקוטין בסיגריות, מסוכן לנו פי 10,000 יותר מאשר אלכוהול. האלכוהול מסוכן אם שותים אותו בלי חשבון. בכמויות קטנות לא אמורה להיות בעיה. אז, נחזור לתהליך העבודה המתבצע עם מגבוני אלכוהול-כלורוהקסדין. כמות האלכוהול קטנה מאוד, וכלורוהקסדין אינו מתנדף. העבודה בתהליך החיטוי אינה 8 שעות ביום, אלא זמן קצר הרבה יותר, כך שאין סיכוי לעבור את רמת החשיפה המותרת.

16/05/2017 | 00:25 | מאת: קובי

אני מאד מודה לך על התשובה המפורטת..הנקודה היא שהחדר שהיא עובדת בו הוא לא תמיד מאוורר והיא אומרת לי כל הזמן שהריח שלהם נורא חזק וגם שאני ניסיתי להריח שמתי לב שזה מוצר חזק .אז אפשר להיות רגועים בעניין הזה שגם אם היא נחשפת הרבה לזה ובחדר לא תמיד מאוורר שזה לא עלול לסכן אותה?

עוצמת ריח לא מלמדת על סיכון או אי סיכון שבחומר. עדיף שיהיה אוורור, מזגן, חלון... אלכוהול הוא חומר ברמת סיכון בריאותית נמוכה ביותר, ולא אמור לפגוע בה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות